Jag stog i hallen och pratade med en kompis i telefonen, hade just kommit hem efter att ha jobbat 3 tim, var på väg att avsluta samtalet för att jag behövde gå på toa, när jag plötsligt känner att byxorna blir dyngsura. OK, NÄ tänkte jag, vattnet får inte ha gått nu! Det är för tidigt, jag är ju bara i v 32.
Hade ju haft lite förvärkar som iofs hade kommit oftare, men nejdå det var inte vattnet, det var en störtblödning. Å där står jag med kompisen i telefonen, men jag fick iaf fram "Öh du jag tror jag ringer dig sen" Hon hann inte ens höra vad jag sa innan jag lagt på och ringt förlossningen. Tänkte bara, nu är det kört, för både mig å bebben! (har en blödningsrubbning som gör att mitt blod inte levrar sig så bra som man kanske önskar, därav den stora mängden blod)
oj, det här borjar bli långt... iaf...
Fick ligga inne två dygn för övervakning, efteraom blödningen avstannade och att allt såg bra ut på ctg och ultraljud+massa andra tester.
Men på morgonen den 28/8 -07 skulle jag få börja komma upp ur sängen och röra på mig. Tänkte börja min dag med att gå på toletten själv. Hann halvvägs till toan när det började forsa blod igen + att det nu var blandat med fostervatten. Detta var 06.30 och tösen är född 08.30 med akutsnitt.
Hon är född i v 32+2 och vägde 1985gr 42cm lång
Vilken vecka är du i nu TS?
Lycka till,och hoppas det går bra i vilket fall som helst!!!