prematurträff tråd 4
startar då en ny tråd för våran lilla grupp. kan ju inte sluta nu när vi har haft tre tidigare.
startar då en ny tråd för våran lilla grupp. kan ju inte sluta nu när vi har haft tre tidigare.
Hoppas allt går bra för din bror & hans tjej.
Den väger iallafall mer än Filip gjorde redan och Linn oxå om jag inte minns helt fel? Det är ju iallafall bra det.
Fan jag hatar nu mera att säga godnatt till min Sebbe när han ska sova för jag somnar jämt o nu sitter jag här. Vaknade för en liten stund sedan. Ska ta o borsta tänderna o sen försöka sova. Hoppas det går nu!
Hoppas Filip vill sova hela natten, han har åkt på öroninflammation IGEN. Andra gången inom loppet av 1 månad.:(
Kram en trött Anna
hejsan..
jag har inte varit inne här på länge.. jag hoppas att alla mår bra.
vi har det bra. har varit nere i linköping i helgen. Det har varit bra och ameena har åkt sulky bakom hästen och det tyckte hon var jätte roligt.
annars så händer det inte så jättemycket jobbar och sliter. Robin åker till dalarna på onsdag till söndag så då är det bara jag och ameena hemma. Får vi se hur det går. hon är ganska pappig annars.
men många kramar till er alla. Hoppas att vi kan ses snart .
Hej tjejer! Ligger på bb med våran lilla son på neo han bestämde sig för att titta ut i v 26+2, allt gick jättefort och från jag kom till förlossningen tills han va född tog ca 45 minuter! Jag hade haft lite bruna flytningar så jag ringde förl och de ville att jag skulle komma in för en extra koll, hade lite småonda sammandragningar som vart värre och värre när jag kom in och tack o lov för det, annars hade han iprincip ramlat ur mig, en liiten kryst sen va han ute! 1170g 37cm26 huvud omfång så han ska tydligen vara rätt stor för sin v men jag tycker han är såååå liten och skör! Våra liv är ännu en gång uppoch ner vända och denna gång känns det så jävla svårt för vi har ju Liam hemma som undrar vad som händer! HUR SKA VI KLARA DET HÄR?????
hej vännen (pamela)
jag förstår mycket väl att du tycker det här är jättejobbigt. Men du ska se att det kommer att gå jättebra. Han verkar vara jättestark lillebror. och kämpar på som bara den. Vi håller alla våra tummar att det går bra för er. Vad tur då att du följde dina känslor och åkte in.
Kämpa på nu och du vet att vill du prata så finns vi tjejer här för er.
Ligger ni på huddinge?
födde på huddinge men flyttades till ks solna för de har bättre vård för så små barn, när han blir av med respiratorn flyttas vi tillbax till huddinge! känns så overkligt på nåt sätt,jag har inte fattat att han faktiskt har kommit och nu väntar en tuff tid som jag inte riktigt vet om jag kommer klara av... jag måste vara stark för båda barnens skull,men hur ska jag kunna vara det med hormoner som gör att jag gråter HELA tiden för precis allt och inget?? Önska jag kunde dela på mig så halva jag är här på sjukhuset och halva hemma med Liam! jag vill inte vara med längre!
Men då. Grattis till pyret först och främst! Vet att det är jobbigt just nu men du kommer orka det vet vi båda två. Strykekramar i massor!!!
Pamela: Grattis till pojken!
Jag förstår din oro sååå fullständigt. Jag grät och grät och grät de första dygnen också, sedan kom jag i någon slags chock och reagerade i princip ingenting förrän efter två månader. Skriv gärna till min inbox om du vill, jag har ju varit delvis i din situation med sjukhusbyten, respirator, Solna, Huddinge, v 28+5, 935g, o.s.v...
Kan jag göra något för dig så säg bara till. Vill du ringa irl så meddela så skickar jag mitt nummer... Det finns även en extremprematurtråd här på FL (som just stängdes p.g.a. datumet, men den brukar öppnas en ny efter ett tag igen) som jag har fått otroligt mycket stöd genom. Jag rekommenderar den varmt och meddelar dig så fort jag vet en ny trådadress.
ISSEN: glömde säga att det är bra att du kan gråta, oroa dig inte för att det är negativt för barnen, det blir värre om du försöker vara "stark" inför dem och Liam märker att det är något "fel" med mamma men inte förstår alls.
Kram
Grattis till sonen. Låg också på NEO, men födde fyra veckor senare än du. Tycker att det är bra att du gråter. Det blir bara värre om du stänger in alla känslor. Jag grät också väldigt mycket i början. En tröst är att det blir bättre.