Någon som har kvar sitt utländska förnamn?
Nyfiken på om några har kvar sitt utländska namn som sitt förnamn?
Nyfiken på om några har kvar sitt utländska namn som sitt förnamn?
Mitt namn togs bort av mina adoptivföräldrar. Har funderat på att kolla med PRV om jag kan ta tillbaka det förutom att jag naturligtvis behåller de jag fått här.
Som Vietnammamma skrev fanns ingen lag el. rek. angående det här på 70-t när jag kom hit. Vilket jag kan tycka var synd.
jag har kvar mitt namn men som andra namn. mig gör detsamma. skulle lika gärna kunna vara utan det. jag har nu tagit bort mitt födelseland från mitt pass. nu står bara att jag är född i teheran. jag känner mig svensk och bryr mig inte ett dugg om mitt hemland.
Jag har kvar mitt thailändska namn som andra namn.
än så länge verkar det bara vara jag som har kvar mitt utländska namn som tilltalsnamn??
Hej! Mina adoptivföräldrar gav mig ett till namn när jag kom till sverige men behöll mitt ursprungliga namn som mellannamn.
När jag hade fyllt 18 så kände jag att jag ville ta tillbaka mitt koreanska namn som tilltals namn så jag gick till skatteverket och bytte och trivs jätte bra nu och känner mig som en hel person igen.
Såg att ngn tagit bort födelselandet ur passet..kan man göra det??
Även om man är svensk medborgare ska inte landet man är född i stå med då??
Undrar mest för det är fel by som står i mitt pass men nu när jag måste göra nytt kanske jag kan ta bort det helt om det inte behövs!!
Min son har kvar sitt ursprungsnamn som tilltalsnamn. Han har ett namn som är vanligt i USA så de flesta har hört det, men det är få i sverige som heter det. Min dotter däremot har sitt ursprungsnamn som mellannamn. Hon hade ett namn som vi som föräldrar inte tyckte var så fint + att det var svårt att uttala.
SJALKLART! :)
Det ar en del av mig som jag inte vill ta bort!
Ja, mina föräldrar ville att jag skulle behålla mitt förnamn. När jag var mindre tyckte jag det var lite jobbigt att ha ett namn som folk har svårt att uttala korrekt och som ingen annan hette. Men nu när jag blivit äldre så tycker jag om mitt speciella förnamn :)
Jag har Rosarin som andra namn kanske jag ska saga *fnissar*. Har ett svenskt namn som tilltalsnamn i Sverige.
Vår dotter som är adopterade har två namn som tilltalsnamn. Ett svenskt och sitt ursprungliga etiopiska. Vi säger båda namnen. Det är lättuttalat, men många har ändå svårt att förstå :(
min sambo som är adopterad har kvar sitt namn men som andranamn, och när han ordnade ett nytt pass i höstas så frågade polisen om han ville ta bort bogota som födelseort men han valde att behålla det.