• Crazymadde

ni som ger semper lemolac.

Japp nu lägger jag ännu en tråd med semprs, jag lova det blir den sista:D jag är så osäker och bvc vet ingenting om detta:(

jag hade tänkt att gå över till sempers, i början av cassndras levnadsveckor fick hon leva på nutramigen och sen kunde jag gå över på nun, av båda ersättningarna är hon väldigt hård i magen av..

nu till min fråga. ger man bara enbart sempers lemolac? eller ska man blanda upp den med vanlig ersättning? (de va så jag fattade bvc, men hon sa själv att hon inte visste)

hur är det att ge en tre månaders semper 2? det står ju från 4e månaden.

• Svar på tråden ni som ger semper lemolac.
  • Madde70

Kan tillägga att min bebis har mycket magknip så jag har köpt lemolac som jag ska prova snart...Har någon märkt nån stor skillnad på deras magont när ni har gett lemolac?
    Ska fråga i morn på Bvc ang. erstättningar...

• Madde70

ersättningar ska det stå...

• leeena

Crazymadde : Skillnaden är att det är citronsyra i Lemolacen.vilket gör det lättare för bebisarna att smälta maten!..Det strå på paketet oxå,men vi ringde semper och frågade..Vi har alltid blandat lemolacen med vanlig semp1 till tjejerna,och det fungerar bra..När de bara fick semp1 så fick de ont i magen...

• Madde70
    Madde70 skrev 2008-01-20 23:39:10 följande:
    Ett litet tips från en som ger ersättning för 3:e gången(3barn)Vi kokar upp 220mlx2 i kastrull & sen blandar i 14 mått så att det blir en stor kanna & ställer det i kylen,sen när det är dax för matning så häller vi upp i nappflaska & värmer i micron...Smidigt !
    Jag skrev fel...det ska stå 210 ml.x 2
  • frostis

MIn pojk mår mycket bättre i magen med lemolac... inga magknip... MEN han har börjat kräkas som bara den, vid rapning och även en stund efter måltid.

Nån mer som varit me om det med lemolac??

• Crazymadde

min dotter kräks i vilket fall tycker jag. det ända jag har lagt märket till är att kräket lycktar veofan rent ut sagt. hehe

Min största glädje är Cassandra!
  • o0Mia0o

haha. det e nått med semper ersättningar som gör den där vidriga lukten tror jag.
    lillan åt den där färdiga på tetra först. dom spyorna var riktigt vidriga. och eftersom hon oftast fick upp större delen av det hon ätit var det inte lite heller!!!

nu med bara lemolac händer det bara vid enstaka tillfällen när hon ätit lite för snabbt och fått i sig för mycke luft vad det verkar...

• Finesse

jag undrar som en annan här i tråden.. varför varvar ni med babysemp å lemolac? är det inte bra att bara äta lemolac? funderar på att testa det med min dotter eftersom hon blir så hård i magen av babysemp och av NAN verkar hon inte bli riktigt mätt (eftersom hon skriker så mkt hela tiden då)

• paradise 06

Jag gav bara min son lemolac, eftersom han blev hår i magen av de andra ersättningar.

• sivie

hej.. jag gav min son lemolac när han började äta ersättning..
    men han var hungrig jämt tyckte jag och ville äta ofta.. med vanlig semp 200 vatten så håller dom sig 4 timmar men lemolacen smälter mycket lättare så därför vill dom gärna äta mer.. så sa hon på bvc ialla fall.. då gick jag över till vanlig ersättning och gav honom miniform... funkade på min bebis...

• Matilda 371

hej :) 
    min dotter ammade heltid i början, men tillsist märkte jag att jag inte hade så mkt mjölk och nu ammar hon bara två ggr per dag.
     i början använde vi nan för att semper har fått dålik kritik bland mina vänner och hade hört att de fick magknip av det. men nan funkade bara i början sen blev hon jätte hård i magen och jag fick hjälpa henne och bajsa varje dag då hon fick jätte ont i magen annars.
    Nu har vi börjat med semper min sambo var och köpte den för 3 dagar sen och då hade han köpt lemolac och då undrar jag vad det är för skillnad på vanlig semper och semper lemolac? (och efter jag började ge semper lemolack började hon bajsa själv igen) / matilda

• Matilda 371

såg precis att leeena hade svarat på det. 
    så det funkar bra att blanda ut semper lemolac med vanlig semper?
    om jag gör 150 ska jag ta fifty fifty då?  

• Lindbladh91

läste lite av inläggen här och jag har med super problem med att semper skummar något otroligt. När min kille ätit klart så är där JÄTTE mycket skum i flaskan. Såg även lite prat om lactulos och nutramigen. (Stavning) Lactulosen gjorde så att min kille fick riktigt mycket gaser och blev inte ett dugg bra i magen. Kvitta hur mycket eller lite vi gav honom. och nutramigenen kom vi på att han verkligen inte tyckte om. gav han det då åt han 90 ml och han är 2 månader. sen byta vi till semper och första flaskan han fick av det åt han helt plötsligt 190. Vi har använt semper i 3 dagar nu. Det ända dryga är skummet

Svar på tråden ni som ger semper lemolac.