• Crazymadde

ni som ger semper lemolac.

Japp nu lägger jag ännu en tråd med semprs, jag lova det blir den sista:D jag är så osäker och bvc vet ingenting om detta:(

jag hade tänkt att gå över till sempers, i början av cassndras levnadsveckor fick hon leva på nutramigen och sen kunde jag gå över på nun, av båda ersättningarna är hon väldigt hård i magen av..

nu till min fråga. ger man bara enbart sempers lemolac? eller ska man blanda upp den med vanlig ersättning? (de va så jag fattade bvc, men hon sa själv att hon inte visste)

hur är det att ge en tre månaders semper 2? det står ju från 4e månaden.

• Svar på tråden ni som ger semper lemolac.
  • Crazymadde

Inte?! halva flaska består av skumm. hur blandar du upp mat? jag tar ju bara vatten å slänger in i micron, pulver å skakar, men jag funderar på att göra på spisen, för då kanske de skummar mindre.

e jo nunen är ju super god i jämförelse mot sempers, men bättre än nutramigen fy vad hemsk den va, jag kan inte känna av på handleden har typ ingen känsel för att känna av ett pat droppar, så jagf måstre smaka av varje gång:( men de märks på dottrens ätande att nunen är bäst, men hon äter ju de som serveras..

• Mli79

Jag gör som du gör, värmer vatten och sen i med pulvret och skakar. Vi kanske skakar annorlunda Flört

♥ Emma 060705 ♥ Hugo070514 ♥
  • ZettanA

håller med crazymadde, lemolacen tokskummar ju hur du än gör. tycker även att den inte löser sig så bra i vattnet.. vet inte vad ni tycker.

• Crazymadde

Jag håller med! alla dessa små bubblor kan ge hemska magknip. nu vet jag inte om lillan har magknip eller tandproblem. men hon blev gnällig i samband med bytet, men kan ju även vara tand..

jag ska använda upp ett packet iaf å se. sen tänkte jag köra som geri.

• o0Mia0o

lemolac ska ju blandas varm egentligen. vispa ner pulver i typ 70 gradigt vatten och sen svalna.

då löser det sig jätte bra och skummar inte särskillt mycket.

men skakar man den så skummar det ju väldigt mycket.. så man kan skaka den i en flaska och sen hälla över försiktigt i en annan för att slippa lite skumm...

• Crazymadde

sambon mummlade nbått att de stod det på packetet men de trodde jag va pga att alla baktieri skulle försvinna jag få testa detta nästa gång, tack

Min största glädje är Cassandra!
  • ZettanA

men ni som gör så alltså vispar ner det i 70gradigt vatten och sen låter svalna.. när gör ni det? Min dotter blir liksom helt plötsligt tok hungrig.. har inte tid att vänta på att det ska svalna inte. blir ju tokig då ju. kan man blanda det i 70 gradit vatten och sen ha stå i flaskan i kylen och värma i micron sen eller?? hur gör ni..

Mia maräng skrev 2008-01-15 20:46:47 följande:

lemolac ska ju blandas varm egentligen. vispa ner pulver i typ 70 gradigt vatten och sen svalna.då löser det sig jätte bra och skummar inte särskillt mycket. men skakar man den så skummar det ju väldigt mycket.. så man kan skaka den i en flaska och sen hälla över försiktigt i en annan för att slippa lite skumm...
  • Crazymadde

Zettana- det fungera den skummar inte lika mkt om man verkligen hettar upp vattnet och blandar i pulvert 10 min fick vi vänta sen va det drickbart, det var bara någon bubbla..

mia maräng- tack så mkt!!

• ZettanA

hi hi.. jag provade jag också.. funka jätte bra!!
    gäller bara att ha lite framförhållning.

• Crazymadde

ja, fast de blir ju till att planera, men de kommer nog in som en vana, så underbart, då kanske min dotter slipper lite magknip dåSkrattande

Svar på tråden ni som ger semper lemolac.