• Malmöflicka

    Är Babybjörn babysitter värd pengarna?

    Jag letar efter en stilren babysitter och ofta är de billiga fula och de dyra snygga. Jag gillar Babybjörns babysitter som finns i svart eller rött, men 800 kr är i dyraste laget tycker jag.

    Tycker ni att den är värd pengarna? Förslag på alternativ mottaget tacksamt!

  • Svar på tråden Är Babybjörn babysitter värd pengarna?
  • bebbe made in italy

    Man kan ju köpa begagnade på Blocket och Tradera oxå, det skall jag göra!!! Har bara hört positivt om denna och finns inget annat alternativ för oss än babybjörn sittern...


    Jag har ett mirakel i min mage
  • Nimsy

    kan ingen sätta in en bild på den där baby björn babysitter. 800 kr? nyfiken =9

  • Al 75

    Helt suverän! Provat andra hos kompisar men älskar, liksom sonen, vår BB 1-2-3. Köpte en i superfint skick på blocket för 350 kr, tips om man vill få samma grej men lite billigare. Man kan ju tvätta tyget lätt.

  • KTee

    Ett test i Göteborgsposten gjordes den 15 december på just babysitters där även babybjörns babysitter var med. 8 st olika testades och babybjörn hamnade på plats 7. Den uppfyllde inte kraven som en babysitter ska göra tyvärr. Var helt och hållet inställd på att köpa en sådan men ändrade mig efter jag läst testet. På förstaplatsen kom Svan Bouncer som kostar ca 1200kr [svan.com]. Ska nu köpa en sådan istället. :)

  • Xgirl83

    Nån som vet var man kan köpa ny klädsel till 1-2-3 (den gamla varianten)? Gärna på nätet.

  • Timba

    Absolut!!!
    Min son har använt den från 2 veckors ålder och använder den fortfarande. Första månaderna gungade jag honom med foten, men sen lärde han sig att gunga själv.
    Speciellt bra om barnet har kolik, ändå sättet att få honom lugn när det var som värst, om man inte vill bära heladagen.
    Om det är något som du ska köpa till bebben, så är det den. Absolut prylen som vi har haft mest användning av.

  • hallonflikka

    ska också köpa en svan dom är så fina och verkar vara säker på alla sätt..

    men svårt att välja färg bara.. haha..

  • Hannah74

    Vad bra, köpte en sån idag på rean- 195 kr på babyproffsen, i svart. Verkar vara bra+ enkel stil vilket jag gillar.


    ÄngelBängel skrev 2008-01-04 13:20:33 följande:
    Vi hade Babytravels babysitter. Den fanns i svart med lite brons på fotstödet. Det urfula märket sprättade jag bort. Den hade en jättehärlig gung och Mario gillade den stenhårt.Många andra billiga och begagnade sitters har så hård båge att den inte gungar något, det finns ju också varianten som liksom vaggar de är också helt värdelösa. Vi provade alla våra vänners och ÖF men det var ingen som hade samma härliga gung som Babytravel och BBs sitters. Den ena är ju 10 ggr så dyr som den andra så för mig var valet ganska lätt
    Äntligen gravid!
  • annhan

    Vi köpte babybjörns babysitter till vår lilla kille, men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det var värt slantarna den kostade. Hade lika väl kunnat köpa en billigare variant som säkerligen skulle ha varit minst lika bra.

    Fördelen med babybjörns produkter är väl andrahandsvärdet i så fall, att man får tillbaka en bra slant den dagen man säljer den..

  • Malmöflicka

    Tack för alla kommentarer! Nu har vi köpt en Babysitter från Babybjörn och hoppas att vår bebis kommer att tycka om den!

  • Harish

    Vi har köpt vår babysitter ifrån www.wargry.se och är väldigt nöjda med den :).
    För vårt första barn hade vi en Babybjörn som vi senare sålde av för vi trodde inte att vi skulle vilja ha fler barn.
    När det var dags för vårt andra barn tyckte vi att Babybjörn var för kostsamma. Efter att ha sökt runt på nätet hittade vi wargry och köpte vår nya barnvakt där :).

  • Minnimajni
    Harish skrev 2023-08-19 20:35:11 följande:

    Vi har köpt vår babysitter ifrån www.wargry.se och är väldigt nöjda med den :).
    För vårt första barn hade vi en Babybjörn som vi senare sålde av för vi trodde inte att vi skulle vilja ha fler barn.
    När det var dags för vårt andra barn tyckte vi att Babybjörn var för kostsamma. Efter att ha sökt runt på nätet hittade vi wargry och köpte vår nya barnvakt där :).


    Min är också därifrån och jag är supernöjd 👌
Svar på tråden Är Babybjörn babysitter värd pengarna?