• Malmöflicka

Är Babybjörn babysitter värd pengarna?

Jag letar efter en stilren babysitter och ofta är de billiga fula och de dyra snygga. Jag gillar Babybjörns babysitter som finns i svart eller rött, men 800 kr är i dyraste laget tycker jag.

Tycker ni att den är värd pengarna? Förslag på alternativ mottaget tacksamt!

• Svar på tråden Är Babybjörn babysitter värd pengarna?
  • fowler

Den är helt klart outstanding. Vi hade fått låna en annan modell men hur vi än försökte ställa in den satt dottern fortfarande som en säck potatis. Efter tre månader gav vi upp och köpte vi en Babybjörn och där satt hon som i en tron. Har inte ångrat oss en sekund.

• Bastet

Vi inhandlade en Babybjörn till vårt första barn - och både vi och bebisen ÄLSKADE den!!! Han trivdes jättebra, och han kunde börja "gunga" tidigt i den... Vi använde den dagligen, tog med på resor m.m

Nu inför nummer två har jag återigen gjort iordning den - tvättat, kollat över osv... Och den ser knappt använd ut...

Väl värd alla pengarna!

Och den har ett bra andrahandsvärde om du vill sälja vidare sedan...

• Malmöflicka

Lite blandade åsikter här, men det verkar som om de flesta som provat den tycker att den är värd pengarna.

Den som kostar 800 kr är den "gamla" modellen (som fortfarande säljs). Babybjörn har uppdaterat den och lagt på en rejäl prisökning (till 1200 kr). Enligt säljaren i affären är den gamla modellen mycket bra och hon såg ingen anledning att köpa den dyrare varianten.

• Theia

Vi använde inte våran så mkt men vi hade en esprit beige grön jättefin med lekbåge.. Jag hade inte köpt en sån dyr själv men jag fick den i födelsedagspresent

Zeldas hatade att sitta i den

• Theia

Kanske skulle säga att zelda hatade att sitta still... hon satt bra i den men tyckte de va på tok för tråkigt :)

• JosefineB

Väl värd pengarna, kan användas längre än de flesta andra babysitters. Kolla på blocket eller Tradera om du vill spara, brukar gå runt 300.

• Heather

Ja! Absolut! Båda barnen har älskat att sitta i den! Dom lärde sig snabbt att själva "gunga igång" den...kanon att slippa sitta och vagga den konstant själv.

ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Nimsy

vi hade en sådan där från babyproffsen.. bred o tjockt "tyg".. klumpig. men gilla den inte. hård o stel..
    nu till nästa ska jag köpa en sådan där liten o nätt med stålbåge, där blir det bra med gung o barnen verkar gilla dem mera. men märket på dem vet jag inte. men finns nog i baby björn.

• ÄngelBängel

Vi hade Babytravels babysitter. Den fanns i svart med lite brons på fotstödet. Det urfula märket sprättade jag bort. Den hade en jättehärlig gung och Mario gillade den stenhårt.

Många andra billiga och begagnade sitters har så hård båge att den inte gungar något, det finns ju också varianten som liksom vaggar de är också helt värdelösa. Vi provade alla våra vänners och ÖF men det var ingen som hade samma härliga gung som Babytravel och BBs sitters. Den ena är ju 10 ggr så dyr som den andra så för mig var valet ganska lätt

Svar på tråden Är Babybjörn babysitter värd pengarna?