Moraltanter undanbedes = alla som inte håller med dig bör inte svara?
[/citat]
Nej, alla som inte svarar på min fråga bör inte svara.
1294 skrev 2008-02-11 11:33:20 följande:
[citat]
Du verkar ju långtifrån mogen för att bli farsa.Stackars barn, kan ju hoppas att den andra killen är papppan och att han är mer redo och mer mogen än vad du är.
[/citat]
Utav vi 2 kandidater så är jag den enda som stöttar henne.
fsz skrev 2008-02-11 11:58:25 följande:
[citat]
jag förstår din frustration, det är aldrig kul att bli tvingad att ändra sina planer för framtiden. Som andra har svarat så går det inte att ta reda på om du är pappa eller inte innan barnet är fött. Däremot så kan ju ditt ex barnmorska ringa ni en dag då hon troligtvis blev befruktad. Jag vet inte hur exakt ett sådant besked kan bli men med ett datum kan ju öka eller minska chansen att det var du. Mitt tips till dig är att du ska redan nu engagera dig och stötta tjejen som troligtvis har ännu svårare att sova än du har. Det har du igen i framtiden oavsett om du är farsa eller inte. Sedan är det bara att gilla läget, ett barn har en märklig förmåga att ändra ens prioriteringar även om man inte trodde det var möjligt innan. Det är väl inte ett alternativ att bara skita i henne och barnet om det visar sig vara ditt?
[/citat]
Tacksam för svaret, jag har förstått att det bara är att vänta.
Jo, jag vet ju inte hur jag kommer reagera, det får jag se.
VågaLeva skrev 2008-02-15 09:45:58 följande:
[citat]
Hoppas verkligen för barnets OCH tjejens skull att DU inte är PAPPAN, en titel som du knappast kommer behöva dras med, ett epitet man måste förtjäna. Du låter som en mycket omogen person som längtar mer efter att leka krig än att ta ansvarsdelen i den största ynnest som givits dig. Du verkar dessutom ha kort stubin och fullt med fula ord i munnen. Det kommer du ha glädje av i lumpen. Du kommer smälta in där.[/citat]
Leka krig? Det låter mer som att du har fördommar, ta och säg mig ifall du gjort lumpen, och vart isåfall? Ifall du har genomfört din värnplikt på K3 de senaste åren så tar jag dig på allvar. Mina befäl är ytterst seriösa och professionella, det LÅNGT ifrån någon lek-stämmning. Och tro mig, en lång stubin är det man behöver ;) Men du har lyckats att inleda ditt inlägg med att framstå som totalt intetvetande, bra början!
[citat]
Att du kallar ditt? (hoppas inte) barn för "jävla unge" innan det ens har fötts säger mig inget annat än att du tyvärr inte har tillnärmelsevis den tid du tydligen behöver för att jobba med dig själv i den utsträckning som skulle krävas för att du ska kunna fylla en funktion som trygg punkt i ditt barns liv.En sak jag ärligt undrar, och svara gärna med längre sentenser än 5-ordsmeningar om du känner för det, när man är så snarstucken som du tydligen är, när man kallar personer som reagerar med oro på ditt ordval gällande en ny liten person som du eventuellt ska ta hand om i viss utsträckning - inser man då att man är omogen, egoistisk och patetisk, eller tror du verkligen själv att du är en bra person? [/citat]
Klart jag blir irriterad på er som reagerar på mitt ordval, det krävs inte mycket för att föreställa er chocken, jag skrev tråden inom en halvtimme efter beskeded. Men visst, det var nog fel ordval, men själv så sitter inte jag med koll på allt, hade gärna utbildat mig eller skaffat ett jobb innan jag fick barn.
[citat]
Kanske en person som har koll på läget?Gå tillbaka till "vaddetnuvarförforum" själv du och sök inte stöd från folk på relativt seriösa forum för folk som vill det bästa för sina barn, och inte sätter sig själva främst.När du själv växte upp, fanns det någon där för dig då? En pappa kanske? Om inte - var det rätt tycker du?Om så: kallade han dig för jävla unge? Var det trevligt att höra?Tycker du att jag också är en jävla nolla som reagerar alltför starkt på ditt ordval? Tänk om i så fall. Man kallar inte barn för jävla ungar, inte ens bakom ryggen på dem. Då är man en omogen person som sprider dåligheter bland sina närmaste (främst) och andra.Man kallar inte folk för nolla heller. Gick det fram? DU är alltså ingen pappa, och behöver knappast ligga sömnlös fler nätter.Var det jobbigt att inte få sova? Stackars dig.
[/citat]
Jag söker inte stöd, ifall det inte framgick så sökte jag svar på en fråga, sen så råkade jag skriva av mig lite.
Jo tack jag hade en pappa när jag växte upp, det var trevligt.
Nu så hade dom lite andra förutsättningar än mig och mitt ex.
Återigen, försök sätta dig in i situationen, och sluta hänga upp dig på ett ord skrivet i en mycket stressad situation.
Jag kallar folk vad dom förtjänar att bli kallade.
Men du kan sluta försöka läxa upp mig och gå och göra något produktivt istället.
Dofilus skrev 2008-02-15 13:07:13 följande:
[citat]
Thali: "@ Erko, tackar! Vi var inte oskyddade."Så du hade kondom alltså? I så fall behöver du inte oroa dig."En jävla unge finns inte på mitt schema föräns jag fyller minst 30."Då kanske man inte ska stoppa in "leksaken" utan "regnkläder"?
[/citat]
"Regnkläder" är inte det enda preventivmedel som finns. Tyvärr så är inget 100% säkert(kanske förutom kastrering, som inte är aktuellt), inte ens "regnkläder".
Johan skrev 2008-02-15 14:27:40 följande:
[citat]
Kan bara hålla med Vågaleva. HOPPAS för barnets skull att TS inte är barnets biologiska far. En pappa verkar han vara långt ifrån att bli. Sen att en så omogen person snart ska hantera skarpladdade vapen är väl en annan diskussion, men läskigt.
Vad tillförde du tråden? Du skulle kunnat tagit och PM'at han och prisat honom.
Har du sett mig med ett vapen? Jag är YTTERST seriös och har enormt mycket respekt för en laddad och oladdad AK5'a ,och andra vapen för den delen.
Såja, hoppas jag lyckades med allt klippandes och klistrande med [citat] rutorna, och att jag inte glömde svara nån.