Inlägg från: VågaLeva |Visa alla inlägg
  • VågaLeva

Mitt ex är gravid!! Är jag pappan?

Hoppas verkligen för barnets OCH tjejens skull att DU inte är PAPPAN, en titel som du knappast kommer behöva dras med, ett epitet man måste förtjäna.
    Du låter som en mycket omogen person som längtar mer efter att leka krig än att ta ansvarsdelen i den största ynnest som givits dig. Du verkar dessutom ha kort stubin och fullt med fula ord i munnen. Det kommer du ha glädje av i lumpen. Du kommer smälta in där.

Att du kallar ditt? (hoppas inte) barn för "jävla unge" innan det ens har fötts säger mig inget annat än att du tyvärr inte har tillnärmelsevis den tid du tydligen behöver för att jobba med dig själv i den utsträckning som skulle krävas för att du ska kunna fylla en funktion som trygg punkt i ditt barns liv.

En sak jag ärligt undrar, och svara gärna med längre sentenser än 5-ordsmeningar om du känner för det, när man är så snarstucken som du tydligen är, när man kallar personer som reagerar med oro på ditt ordval gällande en ny liten person som du eventuellt ska ta hand om i viss utsträckning - inser man då att man är omogen, egoistisk och patetisk, eller tror du verkligen själv att du är en bra person? Kanske en person som har koll på läget?

Gå tillbaka till "vaddetnuvarförforum" själv du och sök inte stöd från folk på relativt seriösa forum för folk som vill det bästa för sina barn, och inte sätter sig själva främst.

När du själv växte upp, fanns det någon där för dig då? En pappa kanske? Om inte - var det rätt tycker du?
    Om så: kallade han dig för jävla unge? Var det trevligt att höra?

Tycker du att jag också är en jävla nolla som reagerar alltför starkt på ditt ordval? Tänk om i så fall. Man kallar inte barn för jävla ungar, inte ens bakom ryggen på dem. Då är man en omogen person som sprider dåligheter bland sina närmaste (främst) och andra.

Man kallar inte folk för nolla heller. Gick det fram? DU är alltså ingen pappa, och behöver knappast ligga sömnlös fler nätter.

Var det jobbigt att inte få sova? Stackars dig.

• VågaLeva

Jag visste att du skulle fråga. Jag gjorde lumpen 1990. Jag har garanterat tio månaders längre erfarenhet av värnplikt än du. Varav20 veckor i fält. Jag gjorde den i Boden.

• VågaLeva

Det verkar som om du tog till dig lite av kritiken trots allt. Kanske tog jag i för hårt, kanske inte. Huvudsaken att det gick fram.
    Jag läxar inte upp dig. Jag säger vad jag tycker bara. Det här är ju ett forum och det är faktiskt första gången någon TS har kritiserat att folk skriver (vad de tycker, givetvis). Men VAD du eller jag tycker står det förstås alla fritt att kritisera.

Nä, jag tycker faktiskt att det är kul att kolla runt här på FL och tycka en massa saker. Du gillar AK5:or. Och att putsa skorna. Och att ta order utan att ifrågasätta, och gräva skyddsvärn, krypa i skyttegravar där andra har pissat och skitit. Och att bädda sängen så att man kan studsa en enkrona på den. Smaken är olika.

Jag fattar att du är upprörd, men jag tycker du ska försöka se det positiva i ditt eventuella faderskap. Det finns många positiva aspekter av det.

Svar på tråden Mitt ex är gravid!! Är jag pappan?