• Aiwendil

Så less på KappAhl ...

Är det bara jag som har otur eller vad?

Jag tycker KappAhl kan ha en del snygga kläder så jag har handlat där
    i många år och så men nu kommer jag aldrig (och då menar jag aldrig)
    mer att göra det. Idag var det droppen.

1. Har flera gånger råkat ut för dålig kvalité på kläderna.
    Efter en eller två tvättar ser de ut som jag haft dom i minst ett år.

2. När jag gått tillbaks för att påpeka detta så har jag fått höra saker som:
    Det är BARA DU som kommit tillbaks med detta plagg. Vi har sålt HUNDRATUSENTALS och inte en enda kund har klagat.
    (Av erfarenhet vet jag att man inte alltid orkar gå och klaga
    över saker man tex kan sy ihop själv)

Idag gick sonens byxor sönder.
    Dom var nya men jag köpte dom för några månader sedan för jag blev så kär i dom.
    Han kunde ju inte ha dom då men har äntligen vuxit i dom... för att använda dom två gånger och nu är dom trasiga
    Blir så ledsen OCH arg.

Jag orkar inte gå och "klaga" längre.
    Jag vill inte behöva sy nyinköpta kläder bara för att jag kan sy dom!

Detta har nu gjort att jag faktiskt aldrig kommer handla på KappAhl igen.

ÄR det JAG som har sån himlans otur eller vad?

Ps. Har arbetat i klädbutik...

• Svar på tråden Så less på KappAhl ...
  • Tessan85

det är därför jag tycker att du ska ringa å inte gå dit. säg att du är så missnöjd med personalen å vill hellre ringa å klaga å fråga om du kan skicka grejer. (lättare att kunna vara argare på telefon än att kolla nån i ögonen ) men hör av dej till huvudkontoret å berätta hur illa de behandlar dej i affären.

• kayal

Jag har med blivit otrevligt bemött av kassabiträden. Speciellt om man ska byta eller lämna tillbaka kläder.

Usch och fy, jag gillar dom inte alls.

• a n k a

Hej

JOBBAR SJÄLV I KASSAN... i affär med kläder och annat smått och gott...

och folk kommer och byter ch klagar om allt möjligt och oftast går det att fixa med en ny sak, pengarna tillbaka eller tillgodokvitto.... var inte rädda att gå tillbaka

KUNDEN HAR ALLTID RÄTT (oftast i alla fall, finns undantag....)

Be att få prata med buikschef... annars går det alltid att fråga efter nr till hvudkontoret... brukar hjälpa...!

LYCKA TILL!!!!

• Aiwendil
    Älskade vovvsing skrev 2007-12-18 22:18:30 följande:
    det är bra att du säger till! Jag är åxå sån och har fått samma svar ett par ggr och svarar då blixtsnabbt: -Nä, det är för att folk inte VÅGAR säga till, själv har jag hört det massor av ggr. Det är ju sant!
    Japp! Nu ska jag säga till
    lindalag skrev 2007-12-18 22:21:04 följande:
    Men varför får du skit, hur? De borde ju vara glada att de får reda på om något är fel, för nöjda kunder vill de väl ha..?Har själv jobbat i butik och jag tänker bara på hur jag mötte folk med reklamationer, alla andra reaktioner känns så främmande för mig...
    Köpte ett par byxor. Dom gick sönder efter 2 veckor.
    Fick ett par nya.
    Dom gick sönder efter en vecka.
    Gick tillbaks och sa: Nu vill jag inte ha dessa mer... hur gör vi?
    Då tittade hon på mig och sa:
    Vi skickar dom till sömmerskan och sen vräkte hon ur sig
    att det bara var jag som klagat.

Jag fick i allafall som jag ville efter MYCKET om och men. Pengarna tillbaka.
    Butikschefen kom dessutom ner och "hjälpte till" och av henne fick jag
    inte ens ett "hej, vad kan jag hjälpa dig med" = otrevlig service tycker jag!

Jag hade en jacka på samma kvitto som byxorna.
    Hon sa - Detta behöver du inte!
    Jag - Jo, det är en jacka på det kvittot.
    Hon - Ja, men efter 30 dagar har du ändå ingen nytta av det
    Jag - Ge mig kvittot, sen gick jag därifrån...

Om jag köper en jacka för 700kr och den går sönder efter 31 dagar...
    eller 50 dagar så har jag rätt att gå tillbaks och reklamera den..
    Men det tyckte inte hon!
  • Aiwendil

anka
    Jag har också jobbat i butik i flera år...
    Det är därför jag är så arg nu... för dom är inte trevliga

Tessan

Jag ska ringa eller maila huvudkontoret... i morgon.

Är för trött nu.. kanske skriver nått dumt

Bättre att ösa ur sig här

• Agapi

blir mest förbannad när man blir dåligt bemött när man kommer tillbaka med grejer som gått sönder. När jag var liten köpte mamma en tröja åt mej på benetton som repade upp sej vid första provningen (använde den alltså inte ens) och fick bara till svar "aha vi har aldrig fått klagomål på den innan! du måste ha en VÄLDIGT stor dotter (och jag var dessutom väldigt smal när jag var liten)" fruktansvärt oförskämmt. Dessutom låg de flera likadana tröjor i butiken som börjat repa sej.

har aldrig gått dit efter de.

och Aiwendil man har rätt att klaga på en vara i två år!

• Agapi

blir mest förbannad när man blir dåligt bemött när man kommer tillbaka med grejer som gått sönder. När jag var liten köpte mamma en tröja åt mej på benetton som repade upp sej vid första provningen (använde den alltså inte ens) och fick bara till svar "aha vi har aldrig fått klagomål på den innan! du måste ha en VÄLDIGT stor dotter (och jag var dessutom väldigt smal när jag var liten)" fruktansvärt oförskämmt. Dessutom låg de flera likadana tröjor i butiken som börjat repa sej.

har aldrig gått dit efter de.

och Aiwendil man har rätt att klaga på en vara i två år!

• Älskade vovvsing
    Aiwendil skrev 2007-12-18 22:30:11 följande:
    Köpte ett par byxor. Dom gick sönder efter 2 veckor.Fick ett par nya.Dom gick sönder efter en vecka.Gick tillbaks och sa: Nu vill jag inte ha dessa mer... hur gör vi?Då tittade hon på mig och sa:Vi skickar dom till sömmerskan och sen vräkte hon ur sig att det bara var jag som klagat.Jag fick i allafall som jag ville efter MYCKET om och men. Pengarna tillbaka.Butikschefen kom dessutom ner och "hjälpte till" och av henne fick jaginte ens ett "hej, vad kan jag hjälpa dig med" = otrevlig service tycker jag!Jag hade en jacka på samma kvitto som byxorna. Hon sa - Detta behöver du inte!Jag - Jo, det är en jacka på det kvittot.Hon - Ja, men efter 30 dagar har du ändå ingen nytta av det Jag - Ge mig kvittot, sen gick jag därifrån...Om jag köper en jacka för 700kr och den går sönder efter 31 dagar... eller 50 dagar så har jag rätt att gå tillbaks och reklamera den..Men det tyckte inte hon!
    Men du måste verkligen driva med mig!! vilka puckon!!!! Tyvärr är jag sån att jag hade gått vidare med det där! Glömde säga innan att jag jobbar själv i butik och har jobbat så de senaste 5½ åren iaf.. Jag vet själv mina rättigheter, kan (nästan ) konumentköplagen utantill och är det ngt jag är osäker på så ringer jag konsumentinformation.. Fan, man blir SÅÅÅÅÅÅ blåst många ggr i butiker när det gäller sånt här! Vaddå att du inte skulle behöva ha kvar kvittot på jackan, började hon jobba där dagen innan eller???? Du har ju för fan reklamationsrätt mer än 30 dagar idit!!

jisses, bra att du krävde kvittot ändå! Å vilken dålig butikschef sen då! Som Anka skriver: KUNDEN HAR ALLTID RÄTT (oftast i alla fall, finns undantag....) Och gällande den otrevliga bcn... Be henne själv om tel nr till hennes regionschef å ta det med denne istället! Lr det bästa, ring huvudkontoret och be att få tala med ngn som är ansvarig för personalen där! Ibland kan bcn och rcn vara taighta så då hjälper det inte att klaga där.. Hua, stå på dig iaf! Good luck!! *evul*
    trött på höst och vinter... =( -redan!
  • Aiwendil
    Whisperer

Förstår att du aldrig gått dit igen.
    Det blir ju så... man blir ju avskräckt när man blir dåligt bemött.
    Och eftersom jag själv arbetat i butik så vet jag hur olika kunder är osv..
    För ja, det finns dom som klagar på allt men jag gör inte det.
    Jag tycker bara att kläder man köper ska hålla för mer än en tvätt utan att se
    ut som dom är över 2 år gamla osv

Älskade vovvsing

Det känns bra attt höra att ni är på min sida.
    Och nej, jag skojar faktiskt inte.. min vän var med mig som "vittne"
    Blir bara så arg. Dom har en del snyggt men jag vågar ju faktiskt inte köpa
    där mer.. för när (inte om längre) det går sönder kan jag inte gå tillabks
    för det är "mig det är fel på"...

Men men... jag ska höra av mig till dom efter julstöket.
    Dom ska få veta att det går till så här... för det är fel fel fel...
  • spacebeare

sluta handla där!
    är själv less på alla pyjamasar som jag köpt där som blivit tvärnoppiga å fula. så jag handlar inte där längre enklaste sättet att visa sitt missnöje

• Aiwendil
    spacebeare skrev 2007-12-20 16:24:08 följande:
    sluta handla där!är själv less på alla pyjamasar som jag köpt där som blivit tvärnoppiga å fula. så jag handlar inte där längre enklaste sättet att visa sitt missnöje
    Jag vet
    Men... vart ska man handla. Jag gillar inte Lindex kläder...dom passar sällan mig..
    och H&M har snygga kläder men dom "kommer jag inte i "...
    Så.. var handlar man?
    Tips!?
  • spacebeare

kommer inte i hm kläder?
    dom har ALLA sizer!
    Vero Moda,Åhléns sen köper jag mkt postorder

• Aiwendil
    spacebeare skrev 2007-12-20 16:35:41 följande:
    kommer inte i hm kläder?dom har ALLA sizer!Vero Moda,Åhléns sen köper jag mkt postorder
    Vero Moda kommer jag absolut inte i ...
    Åhléns kläder gillar jag inge vidare heller...
    Postorder har jag inte köpt för jag är en sån som vill prova mig fram
    (ja, jag vet att man kan göra det och skicka tillbaks och ha sig...hehe)

Nej. Hms kläder kommer jag inte i.
    Drar 46/48 och tyvärr...finns inget som passar mig där.
    Jo, lite tält har jag sett men det är inte riktigt min stil...
  • spacebeare

men BIB avdelningen tycker jag är sjysst!
    Vero Moda förstår jag blir svårt

• Liisa  k

Ny är jag så less på modet till flickorna ialla butikerna '!!!jag har en flicka som är 10 mån . Jag har köpt nästan alla Newbie kläder från kapphal till min flicka jag är så less för killarna har såå fina kläder tuffa med fina färger medans Tjerna har alltid samma still varje säsong gammal dags mode hela tiden vår höst sommar vinter och fula färger Tjernas kläder är som regnbåge ingenting matchar plus om det är kallt så finns det knappt att köpa varma kläder .. Jag kan vara väldigt barnslig men det stör mig väldigt mycket att det finns mer att välja på hos pojkar än flickor. . Jag hoppas verkligen att det kommer bli någon förändring bland modet hos tjejer förstår inte att modet går framåt hos pojkar men inte tjejer från 92 börjar hos tjejer moderna kläder men under det så finns det inte fina

• äldreochklokare
    Aiwendil skrev 2007-12-20 16:32:11 följande:
    Jag vet
    Men... vart ska man handla. Jag gillar inte Lindex kläder...dom passar sällan mig..
    och H&M har snygga kläder men dom "kommer jag inte i "...
    Så.. var handlar man?
    Tips!?
    jag har mer och mer gått över till Dea Axelson. 
Svar på tråden Så less på KappAhl ...