saltvatten spray´till håret??
ja sån saltvattenspray man kan köpa till håret, är det samma princip som om man skulle göra egen saltvattenspray??
ja sån saltvattenspray man kan köpa till håret, är det samma princip som om man skulle göra egen saltvattenspray??
så jag kan föna håret tort först? och sen ha i pulvret?
Jajamensan, jag fönar och plattar och sen har jag pulver
Jag e brunett och på mig blir det hur bra som helst =)
Nufsan, vad är det för lera? Jag tycker lera tynger mer än vad det lyfter.. har du i det i håret när håret är blött?
men jag kan nog ha upplevt lite grått för jag stod och fundera på om jag blivit grå vid 23 ha ha men jag har det ju i hela håret iofs man ska ju bara ha det i botten egentligen.
Nu använder jag ett som är av märket Davines och heter N2 (mat moulding gesso)
Det står på burken att man ska ha det i torrt hår vilket man kan ha, men för att få den effekten jag vill ha, "kärvare" hår, så använder jag det i blött enligt frissans råd.
Innan använde jag bara saltvattenspray och sedan så hade jag i Sebastians lera, som är i en brun burk.
Man får inte ha i för mkt i håret utan man ska ha en liten klick mellan fingrarna och sen ha i hårbotten och gno in det.
Jag använder även Sebastian idag när jag vill göra lite extra med håret, men det har jag i när det är torrt och då kan man ju forma lite mer.
men vad hr ni för längd på håret? Mitt går till axlarna.
Jepp, man ska bara ha det i hårbotten
Jag vill OCKSÅ ha volym!!
Typiskt! Mitt hår hänger alldeles platt. på morgonen är det fluffigt men sen lägger det sig. Vad ska jag testa först? Saltvatten kanske?
Saltvattnet ger dig ju en "kärvare" känsla så jag hade nog haft det när jag fönar håret och en lera när jag sen ska forma håret. Det ger dig ju möjlighet att "fluffa" håret.
Vissst kan mitt hår också lägga sig under dagen, men om jag då tar fingertopparna i hårbotten och rör om, så kommer volymen tillbaka.
Någon som vet om det går att köpa på nätet? Salt vatten alltså.
Tack gode gud för denna tråd! Nu klarar jag mig inte utan varken saltvatten eller dust it. Tack!!
Underbart Waersta
Jag har fluff a´la Amanda i Idol nu.
ÅÅ jag är helt såld på mina nya grejer till håret. Wella ocean splitss (eller nått sånt) och osis dust it! Så grymt!!!! Kan inte tala om hur ´stor skillnad det blir... skulle aldrig klara mig utan!!!
Hej jag har en fråga ,
Om jag precis färgat mitt hår blont och Ska bada i saltvatten , blir mitt hår grönt då?