• Weklund

saltvatten spray´till håret??

ja sån saltvattenspray man kan köpa till håret, är det samma princip som om man skulle göra egen saltvattenspray??

• Svar på tråden saltvatten spray´till håret??
  • waersta

så jag kan föna håret tort först? och sen ha i pulvret?

Meandyouforever skrev 2007-11-08 09:24:35 följande:
    Får jag rekomendera en grej som e tusen gånger bättre än saltvattens spray ?Osis Dust It, en liten röd behållare med pulver som du pudrar i torrt hår så det blir volym, strävt, glansigt och tupperat typ. Blir ej fett eller tungt och ersätter allt annat som man har i håret som spray, gele, mousse osv.Jag pudrar och sen kan jag forma som jag vill och blir håret plattare så drar jag fingrarna igenom och wipps så e mitt hår snyggt igen
  • Nufsan
    Meandyouforever skrev 2007-11-08 09:24:35 följande:
    Får jag rekomendera en grej som e tusen gånger bättre än saltvattens spray ?Osis Dust It, en liten röd behållare med pulver som du pudrar i torrt hår så det blir volym, strävt, glansigt och tupperat typ. Blir ej fett eller tungt och ersätter allt annat som man har i håret som spray, gele, mousse osv.Jag pudrar och sen kan jag forma som jag vill och blir håret plattare så drar jag fingrarna igenom och wipps så e mitt hår snyggt igen
    Är du blond??

Det fungerar inte på mig som är mörkhårig.. Det ser ut som jag har grå och min svägerska har det och jag tycker också hon som är blond blir dassig i håret.

jag använder saltvattenspray i fuktigt hår och sen så har jag i en lera i hårbotten innan jag fönar håret och det blir kanon.

man kan tycka att det är dyrt med frissans produkter, men de brukar räcka i 3-4 månader för mig så jag tycker det är värt varenda krona.
    ♥ღ♥Äntligen är vår älskade dotter här♥ღ♥
  • Meandyouforever

Jajamensan, jag fönar och plattar och sen har jag pulver

• Meandyouforever

Jag e brunett och på mig blir det hur bra som helst =)

• Nufsan
    Meandyouforever skrev 2007-11-08 09:27:12 följande:
    Jag e brunett och på mig blir det hur bra som helst =)
    Okej, kanske är olika då

För på mig fungerar det inte och jag tycker inte hon är så fin när hon har det
  • waersta

Nufsan, vad är det för lera? Jag tycker lera tynger mer än vad det lyfter.. har du i det i håret när håret är blött?

• Meandyouforever

men jag kan nog ha upplevt lite grått för jag stod och fundera på om jag blivit grå vid 23 ha ha men jag har det ju i hela håret iofs man ska ju bara ha det i botten egentligen.

• Nufsan

Nu använder jag ett som är av märket Davines och heter N2 (mat moulding gesso)

Det står på burken att man ska ha det i torrt hår vilket man kan ha, men för att få den effekten jag vill ha, "kärvare" hår, så använder jag det i blött enligt frissans råd.

Innan använde jag bara saltvattenspray och sedan så hade jag i Sebastians lera, som är i en brun burk.

Man får inte ha i för mkt i håret utan man ska ha en liten klick mellan fingrarna och sen ha i hårbotten och gno in det.

Jag använder även Sebastian idag när jag vill göra lite extra med håret, men det har jag i när det är torrt och då kan man ju forma lite mer.

• waersta

men vad hr ni för längd på håret? Mitt går till axlarna.

• Nufsan
    waersta skrev 2007-11-08 09:36:29 följande:
    men vad hr ni för längd på håret? Mitt går till axlarna.
    Mitt går till precis nedanför axlarna.

Jag vill ha volym på mitt hår och därför använder jag de där produkterna
    Meandyouforever skrev 2007-11-08 09:28:39 följande:
    men jag kan nog ha upplevt lite grått för jag stod och fundera på om jag blivit grå vid 23 ha ha men jag har det ju i hela håret iofs man ska ju bara ha det i botten egentligen.

Jepp, man ska bara ha det i hårbotten

• Nufsan
    waersta skrev 2007-11-08 09:49:22 följande:
    Jag vill OCKSÅ ha volym!!
    Då tycker jag du ska testa ngt sådant...
    Jag hatar att vara med på foto... gjorde jag inte det skulle jag fota mig så du fick se skillnaden på håret med och utan produkterna
  • waersta

Typiskt! Mitt hår hänger alldeles platt. på morgonen är det fluffigt men sen lägger det sig. Vad ska jag testa först? Saltvatten kanske?

• Nufsan

Saltvattnet ger dig ju en "kärvare" känsla så jag hade nog haft det när jag fönar håret och en lera när jag sen ska forma håret. Det ger dig ju möjlighet att "fluffa" håret.

Vissst kan mitt hår också lägga sig under dagen, men om jag då tar fingertopparna i hårbotten och rör om, så kommer volymen tillbaka.

• waersta

Någon som vet om det går att köpa på nätet? Salt vatten alltså.

• waersta

Tack gode gud för denna tråd! Nu klarar jag mig inte utan varken saltvatten eller dust it. Tack!!

• Nufsan

Underbart Waersta

• waersta

Jag har fluff a´la Amanda i Idol nu.

• Viran

ÅÅ jag är helt såld på mina nya grejer till håret. Wella ocean splitss (eller nått sånt) och osis dust it! Så grymt!!!! Kan inte tala om hur ´stor skillnad det blir... skulle aldrig klara mig utan!!!

Svar på tråden saltvatten spray´till håret??