Pappan vill inte ta sitt ansvar (långt)
Jag måste bara avreagera min på alla pappor som skyller på sitt jobb när det gäller att ta mer ansvar för sina barn.
Det är nästan alltid i 9 fall av 10 som mamman får ta allt ansvar. Hon har barnen på heltid samtidigt som hon jobbar heltid, ska hämta barnen från dagis, göra middag, städa, lägga barn, få tid för sig själv, upp på morgonen, fixa sig själv göra iordning barnet, iväg till dagis, sen till jobbet..varje dag.
Hmm, vad gör pappan då ? Ja juste, han jobbar, kan inte lägga om arbetstiderna, han kan inte ta ut pappadagar..
men det ska minsam mamman behöva göra ??
Vi har min sambos son på heltid. pappan har honom varannan helg, alltså blir hämtad på dagis på fredagen, lämnad hemma hos oss igen kl 18,00 på söndag. Sonen blir ofta ledsen och arg efter helgen med sin pappa och det är bara för att han vill vara mer med sin pappa.
Så vad säger man om den situationen med att pappor inte tar sig tid till sina barn, men mamman ska minsam få allt att gå ihop.
Tyvärr så ställer alltid min sambo upp när det gäller att få en helg bytt eller liknande, han ställer sällan upp. Min sambo låg i halsfluss och 40 graders feber, men pappan kunde inte ta honom, för han jobbade. Så Farmor tog sonen istället.
Det är pappan helg denna helg 19 Okt-21-okt. Men han ska hitta på nåt undrar om vi kan ta sonen på lördag istället för på söndag och byta. Va?! Han har honom fyra dagar i månaden och vill nu byta, ska vi utsätta sonen för det att han bara får träffa sin pappa 1 dag denna helg...Neej, det tycker jag inte, har man inte tid och lust för att ha sin son som man ska, så kan han lika gärna vänta till nästa helg. Och vi funderar på att göra detta för barnets skull. Men nu fyller jag år på torsdag 18-okt, kanske skulle hitta på nåt, men det får vänta..Nu så är min mamma barnvakt åt han på lördag för att vi ska gå på vuxen kalas.
Så vad gör man, min sambo har försökt att få pappan att ta mera ansvar men utan resultat.
Ska man ställa ungen i trappen hos pappan med en väska packad för en vecka och hoppas att han tar honom?
Vad har ni för förslag.
Behövde bara skriva av mig lite...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-15 16:51:22:
Glömde och skriva att vi bor 5 minuters gångavstånd från varandra i samma kommun. Men ändå så kommer han aldrig över, eller ens ringer mer än i gång under tiden som vi har sonen...(om ens det)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-15 16:51:24:
Glömde och skriva att vi bor 5 minuters gångavstånd från varandra i samma kommun. Men ändå så kommer han aldrig över, eller ens ringer mer än i gång under tiden som vi har sonen...(om ens det)