Yahooooo Äntligen :) Del 3 (sista delen)
Började hormonbehandlingen i måndag, så nu är det bara att tuta och köra, och leva på hoppet...
Planerad insättning vecka 37...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Är dock lite orolig faktiskt, har nu i två dagar haft bruna flytningar på morgonen. Detta har jag inte varit med om förut i min hormonbehandling.
Ska se hur det är imorgon, är det likadant så ringer jag Huddinge. Tror inte det är farligt men man blir ju fundersam när det inte hänt innan.
Vill Önska ALLA Lycka Till, vart ni än är i er planering...
Humöret har reagerat tidigt av mina hormoner, så stackars sambopn får lida en del. Han är nog väldigt glad han jobbar heltid, väntar bara på att han ringer och säger att han ska jobba över *hehe*.
Detta är vårt tredje och sista försök...Så extra nervöst är det klart.
Kram till er alla och tack för att ni alla finns...
/Ammi
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-30 13:11:42:
Jag vet ingen kan svara på detta men var bara tvungen att skriva det ändå...
Känns så konstigt bara...
Alla försök har en dragning till min egen familj :)
Lucia, då skulle jag själv ha blivit född, föddes den 1 december istället.
4 Maj, var dagen innan min biologiska pappa fyller år.
Denna sista gång är omkring min yngste storebrors födelsedag den 14 sept, och jag och min älskade sambo har varit ihop i 3 år den 17 sept.
Vad kan allt detta betyda? Något måste det ju betyda, eller e jag galen?
Tack & kram till er alla...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 12:58:14:
5/9
Mätte slemhinnan idag, den var tyvärr bara 6 mm, så nu väntar jag på att Huddinge ska ringa, så jag får veta hur det blir nu.
6/9
Väntar fortfarande på samtal från Huddinge, jag ringde innan strax innan halv elva och pratade in på tlfsvararen. Hoppas dom ringer snart, för jag har inte orken idag att hålla på att vänta + att snart är det fredag då ska vi få planeringen för nästa vecka. Så det är mycket man ska få veta nu, så ring gärna.
6/9
Jaha då ska man öka hormonerna, så nu ska jag trycka i mig mer...ORKAAAAAAA Va fan hur mycket ska man orka...
Sen ska jag försöka få en tid till gyn imorgon, om jag inte kan få det så blir det att dom kollar den i Huddinge. Och det blir ju skitjobbigt, kanske man ligger där i stolen och så får man beskedet att det inte går. Snacka nedslag och känna sig nedslagen totalt.
Jaja time will tell som man kan säga....
KRAM TILL ALLA & TACK....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 10:19:55:
Jaha då står man där och inte vet någonting...
slemhinnan var i förrgår 6-7 och idag är den 4-5 mm
Bara gråter....
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-07 11:58:14:
Mycket uppdateringar denna gången...
Då har Huddinge ring och så här blir det:
När sambon lämnar spermie så ska dom ta ultra på mig, och då mäta slemhinnan. Är allt bra då blir det insättning nästa fredag kl 13. Om det inte är bra så fryser dom alla ägg.
Så på Onsdag efter 9.30 så vet vi med säkerhet hur det går...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 17:14:12:
Hejsan alla...
Är nu ruvare för tredje gången. Skulle varit det för en månad sen men slemhinnan ville inte som vi.
Det ville den förvisso inte nu heller, men läkarna tror inte den kommer bli tjockare, så vi gjorde insättningen igår 16/10. Test den 31/10.
Kändes helt klart bäst denna gången, läkaren var noga och verkligen gjorde allt hon kunde. Min livmoder är väldigt väldigt liten vilket läkaren visste sen förra undersökningen, så hon var noga och det tog tid denna gången.
Hade även underbara Stina med oss och det var skönt.
Så vi båda jag och sambon kände att det kändes mer genomtänkt denna gången.
Dom andra gångerna har det bara varit upp i stolen in med slangen sen klart ungefär, och jag har inte kännt något.
Så nu är det som vanligt vänta vänta och åter vänta...
Tack för att ni ALLA finns...
*kram*