• amn

Haft sån tur!

Hejsan
    Jag är inne och läser ibland om äggdonation eftersom jag fått två barn på det sättet. Vi har verkligen haft en sådan emorm tur. Jag är ju t.o.m 48 år och är alltså numera småbarnsmamma till en dotter född våren 2006 och en son född försommaren 2007. Första och andra försöket.
    Min man är föräldraledig tillsammans med mig eftersom vi valt att få barnen tätt - vi tar ut dagar för varsitt barn.
    Vi är så lyckliga men också trötta förståss.
    De är underbara våra små pigga telningar. Pojken har börjar sova lite längre om nätterna och jag saknar de missade nattmålen för jag tänker på att den fasen redan är över - de växer ju så fort och tiden passerar så fort.
    Ni är så tappra alla kämpar som behöver hjälp med att få barn genom donation - jag önskar er min lycka. Vill också dela med mig av hopp om att till slut lyckas! Oddsen är ju trots allt bättre med äggdonation än med IVF.
    Till slut vill jag ropa ut i världen ett enormt TACK till den okända äggdonatorn som gjorde det möjligt för oss att få den familj vi länge längtat efter. Tacksamheten är evig och oändlig gentemot henne.
    Kämpa på och Lycka till på detta forum om äggdonation

• Svar på tråden Haft sån tur!
  • Pantern2

Fantastiskt, dig skulle vara intressant att träffa, när man får tid över någon gång. Nu är det ju fullt upp med att ladda för äggdonation, då jag oftast går in i mig själv. Är så nyfiken på dem som lyckas, vad det är som gör det hela. Eller om det bara är ödet.
    Är intresserad av kost, motion, medicinska behandlingar och psykologiska faktorer, som livsstil.
    Själv kämpar jag nu är det 5:e gången. Men jag är envis och stark person.
    Gratulerar för dina framgångar! Verkligen kul eftersom vi också är i samma ålder. Min dröm är 3 barn, har ett genom min man just nu.

• Sleepingbeuty

Underbar historia att du lyckats 2 gånger på raken!!!
    Får jag fråga var du har gått?
    Vilken behandling fick du?
    Hur många ägg satte du in?
    Jag är i din ålder också.Fyller 48 i oktober.
    Du kan ju läsa i min blogg.
    Jag ska på ny ÄD den 1 sept och att jag lyckades bli gravid över huvudtaget förra gånger inger mig en känsla av att hur stora är oddsen att lyckas en gång till på raken efter en sådan katastrof sist?
    Skulle behöva alla din kunskap som stöd.Du får gärna skiva i min inbox om du vill, eller här.Vilket som.
    behöver allt stöd inför denna gången då jag är livrädd och samtidigt hoppfull.En knepig blandning av känslor.
    Hoppas du hör av dig! Kramar

• Maura

Tack Amn för fantastiskt inlägg Blir oerhört glad över att höra hur bra det faktiskt kan gå. Tusen tack för att du delar med dig. Kram M

• miss maple

Vilken härlig historia.
    Då finns det hopp för alla känns det som

Har själv genomgått äggdonation 2 ET och 1 FET och på det sista ET så gick det vägen.
    Har bf 30/1.

Undrar också var ni har gått.
    Planerar ni för ett försök till?

• Future

Vad inspirerande att höra berättelser från er som antingen väntar barn eller har fått barn via ÄD. Grattis!

• Sleepingbeuty

Har skickat mi n mailadress till din inbox.Kram

• Lyckas

kan du inte berätta lite hur det hela går till. Jag är 42-år och det det ser inte ut att lyckas något vidare med en IVF för oss. Det blir inte några äggblåsor. Jag hade helt tänkt bort äggdonation men nu börjar jag att tveka.

• Sleepingbeuty

hej Amie.Jag var i Riga nu och fick tillbaka 3 st.Så nu ruvar jag.Oddsen att lyckas få plus 2 gånger på raken är kanske inte så stor.men eftersom kroppen är mer mottaglig om man varit gravid 3 månader innan så hoppas jag nu på detta. Skriv till min mail när du har tid,ork och lust.Det är såå glädjande att läsa din historia. Vi hörs.Kram på dig!!

• amn

Hejsan,
    ja cirka så här gick det till vad jag minns - Jag var 45 år.
    1:a försöket började jag med en nedregleringsspruta , för att komma i fas med donatorn. Östrogentabletterna Progrynon började jag med (minns inte när)fast det kom en blödning och då dubblades min dos. Ett antal VUL gjordes för att kontrollera slemhinnans tjocklek (privat mottagning i min hemstad).
    När slemhinnan var tillräckligt tjock bestämdes dag att åka över till Finland.
    Vagissar Progesteron tog jag nog 2 dagar innan (3ggr/dygn).

Donatorn hade 14 ägg och ca 10 blev befruktade (5 till frysen). Vi fick 2 fina tillbaka. Jag tog det extra lugnt i 14 dagar och sen plussade vi!!!!!!Glömmer aldrig det!!!!!!

Vi började i IVF karusellen när jag var 42. Gjorde 4 misslyckade försök i Danmark eftersom jag var för gammal i Sverige.
    Då (vid ålder 42) gjorde jag något som faktiskt var smart - surfade runt på nätet och hittade kliniker i Finland som utförde äggdonationer (åldersgränsen där är till och med 45 år) och då listade jag mig (ifall IVF inte skulle fungera).
    När IVF:na inte lyckades kontaktade jag Finland igen (jag var 45)och efter ett sista desperat IVF försök på den finska kliniken bestämde vi oss för donation och då hade jag ju kommit fram i kön för länge sen eftersom jag anmälde mig 3 år innan.

De hittade snabbt en donator och vi fick embryorna i augusti som jag fyllde 46 i september!!!!!!

Dottern föddes i april 2006!!!!!!

Andra försöket gjordes 5 månader efter att dottern föddes.
    Då åt jag Progrynon innan och kollade slemhinnan med VUL.
    Progesteronvaggissar togs som tidigare.
    Av de fem i frysen klarade sig 2 som jag fick tillbaka.
    Även denna gång blev det ett pluss!!!!!!

Sonen föddes i juni 2007!!!!!

Vi kan inte bli lyckligare än så här och känner oss så rika, rika, rika!!!!!!

Barnen är underbara!!!!

amn

• Sleepingbeuty

Fantastisk historia!!!!!!

• amn

Sleepingbeauty;

Härligt att du vågar igen - var mycker rädd om dig nu - försiktig med allt vad du företar dig - tänk positivt - vila - stressa inte - ät gott och nyttigt - må så himla gott du bara kan - jag skriver till dig en vacker natt!!!!!

amn

• Sleepingbeuty

Tack amn!!! ill ju ha lite detaljer av dig...

Svar på tråden Haft sån tur!