• Marleen

Nu så har jag tagit tag i liten bit iaf

ringde äntligen idag till MVC och fick en inskrivningstid till den 1/8 då e jag i v 13 tror jag de blir... sen den 14:de fick jag en tid direkt till förlossningsläkaren då jag har så sjukt svår förlossnigsrädsla....

gjorde till och med en abort i februari detta året för att rädslan tog över. så nu vore det väl fan om jag inte skulle få en igångsättning och alla tänkbara bedövningar man kan få denna gången.

hade en v'äldrig långdragen förlossning som var mycket smärtsam med min son...den varade i 30 timmar och min sons hjärta ville inte riktigt ibland, det sjönk till 53 slag/min och sen upp till 260 slag i min ca så dom va två sycket som förloste mig en som hände på min mage och hjälpte till nätr jag krystade och en som va där nere och höll på. hade ingen dödövning alls och detta ångrar jag efteråt såklart men då va man så uppe i allt så man fattade inte nog att fråga efter de....

så jag e så sjukt rädd att föda igen som de ska jag ju nu igen så detta är allt jag kan tänka på nu. orkar inte mycket alls. tur att man har en bra man och en son msom håller en sysslsatt annars hade jag nog blivit tokig.

så snälla ni där ute håll tummara för mig att detta ska gå som jag vill den 14de när jag skla till förlossningsläkaren :).

uch va rädd jag är...

• Svar på tråden Nu så har jag tagit tag i liten bit iaf
  • Belin

Jag håller mina tummar för att ditt besök kommer att gå bra.

• fjärilen78

Hej!! fy fasen för att vara så rädd för flLedsen får jag fråga brukar du hänga inne på gravid.se? annars är det nog nån annan jag tänker på!!
    hoppas verkligen att du får den hjälp och det stöd du behöver för att klara detta!
    sitter själv med en flrädsla så i början av graviditeten (är nu i v 24) så hade jag funderingar på abort men insåg att jag kunde inte genomgå det!!
    håller mina tummar för dig!!

• Marleen

hej fjärilen. ja de e jag som hänger inne på gravid .se också... :)

• fjärilen78

aha jag hade mina aningar om att det kunde vara du

• Marleen

hihi ja de e haf :). fast gillar inte sidan så mcyket länge så himmla mycket påhopp när man säger nått från hjärtat.. t e x när jag skrev om min förlossningsrädsla så va de nån som koppade de o ta de under en fet rubrik där de stog "HAHA PALLAR MAN INTE FÖDA E MAN FAN MES, VARFÖR SKAFFA UNGA, JÄVLA FJAMNT ALLA KVINNOR KAN HAHA"

• Vispgrädde

Smma hände mig under förlossningen på första sonen... Men med 2:an gick det bra Kämpa på å stå på dig!!

• fjärilen78

men va f*** rent ut sagt, man blir så förbannad på dessa påhopp där inneLedsen blev själv påhoppad för ett par veckor sen så då höll jag mig därifrån 1,5 vecka det är såna människor som inte har något annat för sig eller ens vet vad dom pratar om!!

• Marleen

ja visst blir man trött på folk där inne :(.... men man e ändå fast på sidan hehe

• fjärilen78

hihi ja man är ju det!! hade precis disskution där inne då en tycker att har man 5 barn så kan man ju inte ge dom nån livskvalite osv gisses hur det nu kunde komma upp då jag frågade om bäckenbottenbedövningenFundersam

• Smilla75

Lycka till.

Själv ville jag snittas och gick i Aurorasamtal. Vi jämkade så att jag fick tid till igångsättning istället. Klart de ger dig en sådan tid om det får dig att inte kräva snitt.

Jag hade förresten också några BM på magen + sugklocka mm utan bedövning...

• Marleen

ja de e inget trevligt minne den där förlossningen. jag vill inte ha ett snitt för min tjejkopis fick det och jag såg hur hon led efteråt, och jag vill kunna bära min älsta eftreåt också då han bara kommer att vara ca 18 månader när lill*n kommer.

men en igångsättning så jag kan vara där från början til slut och få alla tänkbara bedövningar man kan ha...

smilla75....hur gick din förlossning och vad använde du för bedövningar???

• Smilla75

Jag hade fått tid till igångsättning en vecka efter BF. Nu sattes jag istället igång 14 dagar innan BF, eftersom jag fick akut havandeskapsförgiftning. Jag var öppen 3 cm sedan tidigare så de spräckte hinnorna så vattnet gick. Eftersom jag inte fick så mycket värkar därefter så kopplade de värkstimulerande dropp efter några timmar. Då hände det saker, jag öppnades 5-10 cm på 45 minuter. Tyvärr utan annan bedövning än lustgas. Jag hade för lågt värde av röda blodkroppar för att få epidural och min bebis var för påverkad för att jag skulle kunna få typ livmoderbedövning. Dessutom var jag tvungen att vara kopplad till CTG och ha skalpelektrod på bebis hela tiden, så jag var begränsad att röra mig. Sedan krystade jag 40 minuter, avslutning med sugklocka och några barnmorskor på magen.

Det gick ju det med men smärtan var obeskrivlig. Tror det berodde på att värkarna blev så hemskt intensiva pga det värkstimulerande droppet, det blev ingen vila mellan dem. Faktiskt så hade jag dödsångest och var rätt deppig efteråt. Men efter att ha pratat med barnmorskan, min man, läst min journal osv osv så är jag ändå rätt nöjd att det gick så bra och jag var ju hemskt duktig som stod ut! Men jag är ett planeringsfreak och det blev ju inte som förlossningsplanen jag gjort upp med Aurora?.

Nu är jag lite rädd igen inför nästa förlossning (är bara i vecka 7). Skall föda vaginalt men hoppas få epidural denna gången. Vill helst inte bli igångsatt men då jag är så rädd för syrebrist hos barnet så vägrar jag gå över tiden så det blir kanske igångsättning ändå.

På Aurora är de ju väldigt måna om att man får det som man önskar, har jag upplevt. Om man accepterar igångsättning istället för snitt så beviljar de det med glädje!

Jag förstår inte varför de inte gav dig epidural eller något, märkte de inte hur smärtpåverkad du var?? Det sägs ju dock att förlossning två bara tar hälften så lång tid som den första, det vore ju bra för dig. (men inte för mig om jag skall öppnas på 20 minuter?..)

Kram och lycka till!

• Marleen

nja man kan ju undra varför jag inte fick de... vid några tillfällen så svimmade jag mellan värkarna... :(. uch... hoppas bara på att denna förlossningen ska bli bra...

Svar på tråden Nu så har jag tagit tag i liten bit iaf