Min hysteriska adoptivmamma...
Jag ar sa himla arg, ledsen och besviken pa min adoptivmamma.
Hon och jag ar sa valdigt olika och jag vet att jag aldrig skulle umgas med en san manniska som hon.
Men nu ar det ju som det ar och darfor maste jag helt enkelt umgas med henne.
Hon har ett enorm kontrollbehov och har haft svart att slappa taget om mig pa alla satt. T ex om jag inte svarar i telefonen nar hon ringer blir hon helt hysterisk och far angest och tror att nagot har hant mig.
Jag har varit extremt overbeskyddad under hela min uppvaxt, dessutom ar jag ensambarn. Hon ar valdigt blyg och radd for allting oc har inte sa manga vanner. Det har inget eget liv utan lever fullkomligt genom mig, vilket jag verkligen avskyr.
Hon har manga ganger sagt "inget far ga fel" nar det galler mig vilket jag tycker ar en helt avskyvard sak att saga.
Sa klart att man inte onskar nagot daligt for sitt barn men ni forstar sakert vad jag menar....
Hon ar som sagt, i princip radd for allting men det allra varsta ar att hon ar sa extremt flygradd.
Jag ar nu 31 ar, bor utomlands och har en 2 manaders gammal dotter.
Just nu ar mamma och pappa och halsar pa och hon har nu sagt att det har var sista gangen hon flyger och att hon aldrig mer kommer att flyga till oss. Hon sa aven att andledningen att hon flog nu var bara for att hon ville traffa min dotter, hennes barnbarn en gang.
Detta kanns jattekonstigt for mig eftersom jag trodde att hon ville komma och halsa pa oss nagon mer gang.
Jag hoppas nu bara att det har inte ar ett satt att "hota sig till" sa att vi ska flytta hem till Sverige igen.
Nar vi flyttade utomlands sa hon "nu ar de slut, nu har jag ingenting att leva for" och hotade med sjalvmord indirekt.
Iskall som jag var (ni far garna tycka jag var hemsk) stack jag anda.
Hon har alltid sagt att jag ar elak och hemsk och att hon alltid ar sa snall som offrar sig for alla andra. Ingen har nagonsin forvantat sig det av henne.
Som ni marker har hon allvarliga problem som gar ut over mig pa olika satt och vis. Detta ar bara lite av allt hon har sagt och gjort.
Vet inte vad jag ville astadkomma med detta inlagg men behovde nog bara skriva av mig lite....
Ar bara sa himla ledsen......
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-15 18:56:38:
Ar det ok att "gora slut" med sin mama eller ar det jag som ar en hemsk oempatisk person som tanker sa?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-25 20:41:48:
De aker hem i morgon och det ska bli skont med en paus fran varandra.
Ni som tror att det bara handlar om "vanliga knappa foraldrar" verkar inte forsta inneborden av det jag har beskrivit.
Forlat om jag uttrycker mig krasst men jag ar ingen tonaring som har allmant "knappa foraldrar", det har har pa riktigt.