• Pantern2

Testade negativt

Hej!
    Testade negativt, tog HCG test i går och det var negativt. Ringde i morse var jätte nervös. Har känt mig gravid, med dragningar och spänningar i hela livmodern och mina bröst med. Mycket mer än de förra gångerna. Så jag har i bland i lyckorus här hemma sagt jepp jag är gravid. Sen kom tvivlet när jag ringde att det går inte, tänkte innan jag ringde vad hemskt min man är på jobbet och jag måste ringa hans mobil och göra honom ledsen. Och det var det, negativt, så klart när jag kände så.. Frågar mig varför detta är 4:e försöket. Tänkte 1,2,3 på det fjärde ska det ske. Kom in på en mycket svår drömskola efter 4:e försöket då jag var på håret också åldersmässigt, precis som nu, tänkte att siffra 4:a var tur för mig. Hade då kämpat mycket innan, och förberett mig precis som nu. Tar också Fragmin för min APC resistens, men läser om en tjej här på nätet som också är APC resistent, men lyckats kurera sig själv med aceletylsyra. Så allt hänger inte på Fragminet även om det är bra och underlättar, också läst att stress kan göra att blodet koagulerar för snabbt (när det koagulerar för snabbt lossnar embroyet). Jag har rannsakat mig själv och ser att det hänger helt enkelt på min självkänsla. Är jag värd att få barn? Så det är där jag får jobba. Har en ordentlig mysig stor bostad i ett lugnt bra område, en jättefin utbildning, en kärleksfull man och massor av bra vänner. Men ser människor omkring mig som mår dåligt har dåliga relationer och ändå får barn. Men de har inte den spärren, som jag måste jobba med, jag måste tycka jag är god nog. Det är djupt, men kom på det i dag när jag grät. Där är lösningen. Hoppas ändå lite svagt att det blir positivt fredag den 13 onde då jag gör ett vanligt test hemma på sticka. Att jag bara var långsam, EGV kliniken sa att det finns några få som är det.

• Svar på tråden Testade negativt
  • skrattigtjej

panter...

beklagar beskedet
    håller tumma och tår du snart  plussar..
    och hoppas du blir av med din spärr snart..
    själv tror ja inte på spärrar längre..
    ja granskade mig själv men blev inte bättre osv..
    så jag tror inte på vad andra runt mig säger mera..
    men hoppas du lyckas bättre...
    krama om och trevlig sommar

Emmy
  • Ankelankan

Jag känner med dig. Det är så svårt att förstå sig på orättvisor av det här slaget. Hur kan sinnesjuka supermodeller som OD:ar få söta döttrar medan jag - som ändå är stabil och sund och kan erbjuda massor av trygghet och kärlek - inte får chansen. Bara som ett exempel.

Håller tummar och tår för att det det visar positivt om några dagar istället.

Kram så länge!
    Annika

• Sleepingbeuty

Ibland har jag funderat på varför man oftast känner sig värdelös som person när man testar negativt. Man tycker att kroppen sviker en och att man då som person varken är värd eller att det skulle bero på det!
    Det är ju helt felaktigt. De brukar säga att på 6:e försöket så brukar det hända något om man har kämpat länge. Och man blir inte gravid p.g.a dålig självkänsla. Naturen har också sin gång i den naturliga processen när man blir gravid. Likaså spelar naturen sin roll även vid assisterad befruktning.

Jag förstår precis hur du känner det Pantern. Jag har själv kommit på mig att jag känt mig värdelös vid negativa resultat.
    Vi spekulerar i så mycket om varför och hit och dit.Och sätter stämplar på oss själva för att kroppen och ägget inte funkade ihop.
    Kroppen säger ju också ifrån när ägget inte är bra och lossar det för att vi inte ska få för utvecklingstörda eller skadade barn.Alltså kroppen stöter bort något som inte är bra.
    Kroppen stöter altså inte bort oss som individer, som man ofta känner.
    Så vi tar på oss någon slags skuld där vi ska undvika att våra partners inte ska bli ledsna o.s.v.Som om VI hade hela ansvaret!
    och vi skuldsätter oss själva.

Jag försöker varje gång att inte tänka så, även om jag känner det. För det är ju inte sant!!
    Kroppen och naturen lever också sitt liv och vårt psyke kan inte alltid påverka utgången.

Så tjejer..lägg inte skuld på er själva.
    Kramar Pantern...hoppas du kan se fram mot dina frysisar som ligger där och väntar på dig snart.
    Frysisar ska man inte förakta. De brukar vara riktigt starka ägg som klarar upptining och delning och då ibland bättre ägg än de man fick innan.
    Det är nästan alltid ägget som bestämmer om det ska fastna eller inte.Det sa en känd fertilitetsläkare till mig en gång.

Ägget har bestämmande rätt mer än vi tror.

Så var rädda om er, sköt om er. Var snälla mot er själva!

Kramar i tusentals till alla.
    Extra tröstekram till dig Pantern.

• isisisis

Hemskt tråkigt att höra Pantern,men kanske finns det en liten chans iaf.
    Det är verkligen inte lätt denna kamp.Det vet även jag.
    Som sleepy sa,skulle det inte gå vägen så brukar frysisarna vara minst lika fina!
    Och släng bort skuldkänslorna! De är inte relevanta ,så det så!
    Kramar

• Future

Jag förstår hur du tänker Pantern, men jag instämmer också med de andra här uppe. Lägg inte allt ansvar hos dig själv. Om du mår bra av att utvecklas och få bättre självkänsla så är det ju toppen! Men det är inte ditt fel att det kanske inte funkade nu vännen! Du är värd ett barn lika mycket som någon annan, men tyvärr så sätter biologin hinder för oss. Stor kram!

• annkristine

Beklagar Pantern, sänder kramar och hopp till dig.

• Marnia

Hej

Hade du gått igenom någon behandling för det här, eller har ni kört på det "vanliga sättet"? För det är ju normalt att det tar upp till er år.

Men jag förstår verkligen hur det känns!! Efter ett tidigt missfall, på fjärde försöket så tog det oss 15 månader att bli med barn... och vi är unga, jag är 26 nu och sambon är 28. Nu är vi iaf i v 15 :) Så kämpa på!!!

• Marnia

Såg nu att detta stod under äggdonation, så där har jag svaret på min fråga...

Styrkekramar

• Fiaflopp

Älskade vän,vet och förstår precis hur du känner....har ju själv ruvat 8 ggr nu och även om man tror att man ska vara stark inför testet så är man tyvärr oftast inte det.
    SÅ orättvist så det finns inga ord...Ledsen

Kramar-om dig (önskar jag fick det i IRL) och hoppas innerligt att ni orkar försöka igen!

• nesistas

Gumman....kikade in här flera ggr igår för att se hur det gått för dig. Ursch vad ledsen jag blir för din skull. Stor stor tröstkram från mig också

Ge inte upp än, jag fortsätter hålla tummarna för dig inför fredag.

Sleeping Beauty - kan bara instämma i vad du skriver. Så bra sagt!!Tror att vi alla kan känna igen oss i det du säger.

KRAM
    Bobi

• MissC

Oh nej. Jag skickar en varm kram. Ta nu väl hand om dig! KRAM

• caja

Förstår precis hur du känner..Man funderar hit occh dit och undrar om det är ens egna tankebanor som sätter spärrarna. Men då borde ju inte de som inte vill ha barn bli gravida heller och det händer ju. Vi får tro på det som de skriver ovan att naturen har sin gång och när det är vår tur så lyckas det! Hoppas ändå på att fredag så visar stickan plus.
    Varmaste tröstekramarna till dig!
    och du--glöm inte -- du är visst värd det allra bästa!

• Minisen

Åhhh!!!
    Jag känner verkligen med dej! Jag ver också så säker när jag gjorde min första ÄD... Tänkte att "nu när vi har blivit förärade med det här fina guld ägget så kommer det att gå, mina egna ägg var ju bara skräp, men nu så"... så jag blev nästan lite chockad (och OTROLIGT ledsen) när det visade - , hur kunde det bli så här? Men det är bara att ta nya tag igen... Jag tror inte att dina negativa tankar kan styra om du blir gravid... men ibland kan man behöva känna att man kan styra situationen lite... "jag kan iaf ändra på min egen inställning"...
    Förstod jag rätt att du hade fler ägg i frysen? Hoppas!
    Stor kram till dej!
    Mini

• skattsessan

Nej, blir så ledsen när jag läser ditt meddelande...
    Varför ska vissa som verkligen vill få barn ha så svårt att få?
    Livet är orättvist.
    Många kramar till dig

• Lycka1012

Vi alla är värda ett barn! Som vi kämpar med hormoner, läkarbesök, vakna nätter och massa tårar för att kanske, någongång få hålla den där lilla bebben i famnen.

Stor kram till dig!

• Kansas18

De ord du skriver Pantern rör mig verkligen för det är precis så man känner sig, värdelös...MEN det är ju verkligen INTE så. Vi får inte tänka så! Det Sleepingbeuty har skrivit stämmer ju så otroligt bra. Vi får inte ge oss skuldkänslor även fast man så lätt gör det. Naturen är förunderlig och vi kan ofta inte rå på den. Den fantastiska vetanskapen gör ju att vi glömmer det ibland och gör oss säkra och hoppfulla men sen slår naturen till med all kraft. Försök ta till dig vad alla andra har skrivit och jag hoppas att du orkar fortsätta kämpa.

Många många kramar
    Kicki

Svar på tråden Testade negativt