• pia66

orolig...

Efter flera års kämpande och 3 avbrutna ivf-försök fick jag i torsdags två embryon tillbaka. Min underbara syster donerade. Finns det något som kan förbättra oddsen för att äggen vill stanna? Äter femanest och tar vagiatorer 3 gg/dag. Kan knappt sova....

• Svar på tråden orolig...
  • Fiaflopp

Att äggkvaliteten är bättre hos din systers ägg...?

• lillamilla75

När vi gjorde våra IVF sa dom att vi skulle leva som vanligt, men med vår andra insättning tog jag det VÄLDIGT lugnt. Kändes bäst så för mig, och det blev ju utdelning den gången. Vi har dock inte fått nått ägg donerat, utan det var vanlig ICSI.

• HoppetKärleken

Håller mina tummar för dig pia66!!!
    Måste bara fråga är det din syster ägg du fått eller har hon donerat och du fått någon annans? Skulle nämligen så gärna få min systers ägg om det skulle bli så men har förstått det som att hon donerar och jag får någon annans, har jag fattat det rätt eller?

• Future

Progesteron naturligtvis. Annars är det väl som "vanliga" IVF'er att leva som vanligt, men man behöver ju inte börja bära tunga saker. Bli behandlad som en prinsessa är en bra tumregel!

• pia66

Det är min systers ägg och kvaliten var tydligen bra(hon har tre biologiska barn)hon donerade bara till mig....

• Paprikan

Grattis till ruvningen! Jag väntar också på ÄD direkt från min syster, visst är dom underbara

Jag har haft 3 MF och varit sjukskriven vid tidigare ruvningar efter IVF, det har dock inte gjort mig mer gravid... Så jag tror att man ska leva som vanligt, fast ta det extra lugnt. Var rädd om dig, stressa inte i onödan och lyft inte för tungt. Tillåt dig själv att njuta av ruvningen, unna dig saker. Följ Futures råd och se till att bli behandlad som en prinsessa Det är du värd!!

Jag önskar er stoooort lycka till och hoppas att du meddelar oss hur det går!

Kramar till dig, mannen, systern och lilla embryot

Svar på tråden orolig...