• Längta

Ett barnbarn i julklapp ;)

Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?

kram

• Svar på tråden Ett barnbarn i julklapp ;)
  • Knoddens mormor

HURRA! HURRA!
    Jag fick en "Knodd" i julklapp!
    Spännande!
    God Jul till er alla!!

• Annispannis

Jag gav nyss min familj den stora nyheten i Julklapp...
    Detta iform av en jättebra VUL bild i vecka 11+4. Hur tydlig som helst som sattes in i ett julkort med texten god jul mormor och morfar (kusiner,morbror gammel farfar, gud mor, fick alla passande text) vi ses i sommar...
    Det blev succé!

• tomte

God Jul allihopa!

Igår kväll berättade vi den goda nyheten för mina svärföräldrar. Vi hade packat in graviditetstestet och blivande farmor vred och vände på den och funderade först på om det kunde vara en termometer.
    När de hade föstrått blev det STOR glädje! Jag är v7+6 och funderade länge på om vi skulle berätta redan nu, men tänkte precis som Nero att det är ju viktigt att familjen förstår varför man är ledsen om MF sker. Dessutom har min man en gammal mormor som jag tyckte skulle få höra nyheten, man vet ju aldrig när det är för sent...

Hoppas ni alla mår bra!

Tomte

• Längta

Vi berättade också igår på självaste julafton och det blev succé. Vi hade skrivit ett julkort som löd ungefär "god jul mormor, morfar, moster och morbror! Tyvärr kan jag inte fira julen med er i år eftersom jag bara hunnit blir ca 2 cm lång, 7-8 veckor och mitt lilla hjärta har precis börjat slå med 150 slag i minuten. Dessutom hade jag haft svårt att öppna julklappar eftersom jag fortfarande har "simhud" mellan fingrarna. Tilll nästa år har jag hunnit fixa en ordentlig önskelista som troligen kommer att bestå av roliga leksaker, fina kläder och viktiga bebissaker. Vi ses i augusti! Stor kram från "pyret".

Mamma grät så hon kunde inte läsa klart. Pappa darrade på rösten och mina sykon satt som fågelholkar. Underbart!

Vi ringde sedan till svärföräldrarna och berättade den glada nyheten. De blev förstås också helt lyckliga!

Nu hoppas vi att allt går vägen och att de inte sprider vår hemlighet till alltför många runt omkring. Tyvärr är ju risken stor när de är stolta som tuppar allihop.

På måndag är det dags för tidigt VUL. Spännande.

GOD fortsättning på JULEN!

kram

• Lejån

Berättade åxå vid jul. Dagen innan för mina föräldrar och min mamma som jag inte väntat mig någon reaktion av alls tjöt "BEBIS" och dansade runt!! *skrattar* På julafton var det dags för svärföräldrarna att få veta. Nervöst! Svärmor sa bara jaha... jaha... och klappade sambon på huvudet och gick sedan in i köket för att börja med maten!! *haha* Tror det inte riktigt klickade vad hon hade fått höra!

• sofia76

Jag och min man lekte skådespelare. Han kom på att han vid middagen när jag tagit mat skulle säga: Åhhh vad mycket mat du har tagit! och då skulle jag svara: Ja, men jag äter ju får 2!! Det gick hem men det tog några sekunder innan poletten föll ner hos alla. Min far var först att förstå sen kom nog min mor och svärmor på andra plats. Min svärfar fattade inget (som vanligt) men sen förstod han när de andra började gratta.
    Helt lyckad succe för att vara amatör skådis!! ;)

• Zmulan 74

vi berättade på julafton för släkten...tror dom blev lite chockade..hihi...
    Är bara i vecka 7 så det är ju lite för tidigt eg. tycker jag, men samtidigt kan man ju inte hålla sej...

• Borchmo

Jag och min syster som också är gravid rimmade på ett julkort till vår mor på julafton.
    Kära Mor, hur är det med orken
    samla kraft för snart kommer storken.
    Inte bara en gång utan två,
    med såna där söta små.
    Hon läste kortet flera gånger men sade ingenting. Vi blev tvugna att några timmar senare tvinga henne att läsa kortet högt så att någon annan kunde hjälpa henne att tolka det. Hon var djupt chockad. :)

• Falafelfel

vi kommer berätta på julafton. Då är vi i v. 12+5 så känns ändå säkert. Vi har köpt armband med "mormor" "faster" "farfar" osv. Så får dem öppna samtidigt tänker vi. Sist av alla paket. På det viset har dem något dem kan ha med sig hela tiden. Det är såna där armband som görs för fuck cancer :) fast i helt andra färger såklart. Bra tips här i tråden!

• Julistuggu

Hurra! Min svägerska gjorde så. Jättefin julpresent till oss alla! Hon berättade det bara, det var roligt och fint nog.

• Waddafukz

Bebis som TS berättade om är tonåring nu.

Svar på tråden Ett barnbarn i julklapp ;)