• Längta

Ett barnbarn i julklapp ;)

Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?

kram

• Svar på tråden Ett barnbarn i julklapp ;)
  • snutti

Åh JewelGirl få oss att gråta ännu mer tack, fasen man blir ju jätterörd

Den var fin...

• Lilla O

Vi har tagit kort på grav.testet och tänkte ge det som extra present, kort till blomma när vi kommer. Vi insåg att vi nog inte kommer att klara av att vänta till julklappsutdelningen...

Det ska bli skönt att berätta!

Lycka till!
    Lilla O

• Tygtiiger

Jag har en släkting som berättade genom att köpa en julklapp till den blivande bebisen och när tomten undrade vem han skulle dela ut den till tog den blivande modern paketet med ursäkten "han kommer sen - han är här" När polletten väl trillade ner blev alla glada!

• Julia76

Min kompis skall också berätta på julafton.
    Hon har köpt ett mönster på en baby kofta + stickor till sin mamma...
    Hennes mamma har stickat till alla hennes kompisar innan.

• Mian79

Åh vad kul att läsa! Så fina idéer alla har!

Vi tänkte också berätta på julafton, går in i vecka 12 då. Vi ska på vul 23/12 och förhoppningsvis (peppar peppar) är allt bra med bebisen då! Om vi får foto från vul:et tänkte vi kopiera foton och göra till varsitt kort där det står god jul mormor/farfar/morbor/gammelfarmor etc.

Jag är så nervös inför vul:et nästa vecka för om det går dåligt blir det den jobbigaste julen nånsin Men är allt bra med bebisen blir det ju bästa julen nånsin så vi får hoppas på det! Detta blir första barnbarnet och syskonbarnet för alla inblandade parter så det är spännande!

• lexa

Vi tänkte okså berätta för våra föräldrar till jul är iof bara i vecka 8 då, men om något skulle hända peppar peppar så kan det var skönt att dom vet. Kan knappt hålla mig

• Inanna

Vi ska också berätta på julafton (är i v 7/8 då). Vi MF för ett par månader sedan så de flesta vet om att vi är på G, men de kommer nog att bli överlyckliga över att det redan växer ett litet pyre igen! Hur vi ska berätta vet jag inte. Förmodligen säger vi väl bara typ att nästa år så blir vi ju en till på jul .

• Tjohalia

en fin dikt man kan använda:

Ett plus ett är oftast två
    I detta fall är det inte så
    Nu blir summan snarare tre
    Och om ? månader får ni se
    Undrar vilket kön det månde bliva
    Nu behöver jag nog inte mera skriva

• Makaroner

Jag gjorde det med första barnet. Jag gav ett kuvert till blivande mormor (firade jul hos henne) där det låg två kort i, den ena som det stod "Ett barnbarn" och på det andra "God jul mormor". Hon skrattade hysteriskt av chocken och syrran trodde jag gett henne en greklandsresa *haha* Men det är svårt att hålla tyst om det innan

• Sunshine78

Jajamänsan! Vi tänkte berätta det för våra föräldrar på jul(skriva God jul mormor osv på juklapparna

Har varit svårt att hålla sig men snart är det jul!

Svar på tråden Ett barnbarn i julklapp ;)