• ConcreteAngel

Hur gör man??

Hur gör man för att slappna av...??Det är svårt att inte tänka på när man har ÄL eller mens när den är regelbunden... det har den jämt varit så jag kan min cykel i sömnen... vet precis när jag kan bli gravid.. har även prickat rätt men ÄL test på dagen... måste släppa taget lite och inte tänka men det är svårt... tips?? fick MF i juni min första grav... vi har försökt i 2 år snart..suck..

• Svar på tråden Hur gör man??
  • Heliotrop

Hej vännen!
    Man kan nog inte kräva av sig själv att man ska kunna slappna av när man kämpat länge. Istället blir man nog ännu mer stressad, stressad över att bli stressad så att säga. Det finns inget som tyder på att stress skulle påverka chanserna till graviditet. Men akupunktur är ju annars avslappnande, liksom shiatsu eller vanlig klassisk massage. Ökar ju iaf allmänna välbefinnandet, så att man mår lite bättre - och det är ju aldrig fel.
    Kram!

• ConcreteAngel

jo kanske det.... skulle vilja bara vara så att säga... alla säger ju det... att när man slutar tänka brukar det bli.... =(

• Monstermoster

Hej
    Lägg inte ytterligare en börda på dina axlar. Det är inte för att du inte slappnar av som ni inte blir med barn.
    Vad i processen är det du tror påverkas? Att tänka så hjälper mig, jag tror inte att mina tankar påverkar slemhinnor tex.
    Däremot är det så klart skönare och kanske även bättre om man försöker ha så avslappnat sex som möjligt. Så jag försöker att inte tänka på det när vi har sex och tillåter mig att tänka på det precis så mycket jag vill annars.

Svar på tråden Hur gör man??