• ronja3

Vad hände med Trance Dance?

Jag såg en snutt om nya tvprogrammet Tracks, och då var Trance Dance med. Eftersom jag är en gammal dam så var de jättepoppis när jag var valp, och jag undrar lite vad som hänt dem? Är det nån mer än jag som kommer ihåg dem? Nån som vet vad de olika medlemmarna gör nu??
    /Ronja, nostalgisk idag

• Svar på tråden Vad hände med Trance Dance?
  • Kix

Blev också nyfiken och hittade det här på Lex-24:

"Efter gruppens upplösning blev Ben Marlene förlagsdirektör för ett skivbolag, Pelle Pop grafisk formgivare, Yvonne Holmström dekoratör på Hennes & Mauritz, Susanne Holmström konferensansvarig på Silja Line och de övriga tre frilansmusiker. "

• tinna

Har you're gonna get it på skiva och igår när jag lyssnade på den så kom jag på att dom ju hade en annan jättehit, innan denna tror jag. Är det nån som kommer ihåg vad den hette? Likaså vad Sha-Booms andra jättehit förutom R.O.C.K hette. Minnet sviker mig.....

• sisley

Hihi, det var roligt att kika på bilderna och minnas "the good old days". Jag var ju inte så gammal när de var som störst men jag tyckte de var såååå bra!

tinna: Kolla in länken så hittar du säkert ngt.

• tinna

Hihi, Hoodoo wanna woodoo var det ju!!! Tack för hjälpen

• Skusan

Deras mest kända hitar:

Wildlife
    Don't say go
    River of love
    Push
    Do the dance
    High tide of love
    You're gonna get it
    Hoodoo wanna voodoo
    Silent as the night
    Joy toy
    Come play with me
    Dancing in the shadows
    Getting ready
    Don't walk away

Älskade Trance Dnace när det begav sig!

• Skusan

Tilläggas ska väl också att jag var totalt jättekär i Sören....*s* Terroriserade honom som bara den, skulle ha signerade trumpinnar etc... Allt pinsamma slutade i att han flera år senare blev min brors trumlärare, så han avslöjade att det va jag... Då hade jag velat dö tror jag... *s*

• Glad i hågen

Åh vad jag älskade Trance Dance... Tills jag såg dom på Hultsfredsfestivalen och dom verkade vara påtända eller fulla på scenen. Då sjönk dom i aktning.

• Fjäril

Nej, jag blandade ihop dem med några andra, millivanilli eller vad de hette. förlåt, får skylla på att jag inte var så gammal på 80-talet

• sisley

Fjäril:

Jaha!

Men det stämmer att ena killen i Millivanilli är död. Han tog livet av sig efter en lång depression till följd av det stora avslöjandet att de inte sjöng själva. Tänk, idag är det ganska vanligt med popstjärnor som inte sjunger själva och det är ingen som reagerar över det. Men då var det verkligen SKANDAL!

• Linda1976

Dog han inte i aids? Det har jag läst!

• sisley

Nej, jag tror inte det... *tänker efter*

Alltså, jag såg en dokumentär om Millivanilli när jag var i USA och då sa speakern att han begått själmord. Tydligen hade livet efter avslöjandet inte varit speciellt lätt för killarna. De blev totalt utfrysta och hånade av både samhället och media och tydligen blev det för mkt för den ene.
    Den andra killen satsade på musiken ändå och försörjde sig så gott det gick som trubadur, har jag för mig.

• Fjäril

Han dog väl av en överdos, aids var det inte i alla fall.
    Du kanske tänker på han i Queen som dog i aids.

Svar på tråden Vad hände med Trance Dance?