• Svar på tråden Tror ni Christer Pettersson mördade Palme?
  • Jenniefager

Meli:
    Om jag hade vart hon hade jag vart jättenoga med att "Få fast" någon som mördat min man. Då kanske hon såg honom när hon skulle peka ut och helt plötsligt ser hon honom på mordplatsen...?

• turia

Nej han har bara tjänat pengar på hela historien- allt för att ha råd att supa...Har han mördat honom e det sveriges värsta utdragna fars!

• Nevy

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Om det var han så tror jag nog att det var på uppdrag av någon.
    Jag har en bekant som brukade spela poker med Pettersson, och han sa att P sagt att det var han.

• Dinturiel

Kan ju tillægga lite i er diskussion ang vittnets tygnd. Det har framkommit i undersøkningar att ett øgonvittne ær det minst pålitliga vittnet i en rættegång. Och definitivt øgonvittnen som ær næra familj med offret. I vissa lænder får inte ens familjemedlemmar vittna under rættegång eftersom deras vittnesmål omedvetet blir partiskt med offret.

• Meli

Jenniefager

Tror också det handlar om det, tror i alla fall inte det minsta på vittnesmålet från en helchockad fru.,

Dinturiel

Nä, det är kosntig att man får det, när de kan komma ihåg vad som helst....

• Fillifjonkan

Jag har mycket svårt att tänka mig att detta halta, knarkande fyllo skulle kunna genomföra mordet och springa därifrån utan att någon lyckas se honom och dessutom göra sig av med mordvapnet så väl att ingen hittar det. Att chefen för Bofors nästan precis en vecka senare "ramlar" framför t-banetåget och den som sågs knuffa honom hittas aldrig heller... kan ju vara ren slump, eller inte. Det har aldrig varit lika intressant att spekulera i det.

Jag har alltid trott, och tror fortfarande, att mordet var en del i något större som vi aldrig kommer att få veta av den enkla anledning att det var just det som var syftet. Men människan är sådan att vi vill ha någon att skylla på. Vi vill att någon ska straffas för det för att vi ska kunna gå vidare med livet. Att mördaren skulle vara någon okänd är för många totalt oacceptabelt.

För några år sedan såg jag en film om en kvinna som blev våldtagen. Hon pekade ut en man som åtalades men friades för brottet. Vid ett senare tillfälle ser hon en annan man som hon säger är den skyldige och hennes make helt sonika har ihjäl karln... och hon pekar ut en ny... Psyket är inte pålitligt som sagt var, speciellt inte när man är chockad.

För 40 år sedan trodde de flesta att Oswald var skyldig till mordet på JF Kennedy, men idag när man ser saket i ett annat ljus är det nästan ingen som tror på det längre men fortfarande finns det ett behov av att söka sanningen och hitta den som verkligen gjorde det.

• Ellisen

jag tror att det var han.

• skillingtryck

Ja det var Chrille. Det var en rättviseskipning för hans gode vän Lars Tingström.
    Men att Chrille skulle springa på Olof Palme i Stockholms Centrum den kvällen har många tyckt var omöjligt. Då måste man tänka på att Palme hade ofta begett sig ut på Stockholms gator utan livvaktsskydd. Polis Lars Hamrén har i en intervju berättat att han träffade Palme med fru på Djurgården åkandes skidor, en vecka innan mordet. Hamrén kollade ifall några kollegor(poliser) fanns där, men de gjorde de inte. Chister Pettersson befann sig ofta i de där kvarteren. Han hade bl a blivit dömd för överfall och rån mot langare. Det var i samband med domen att han träffade Lars Tingström på Kumla. De blev goda vänner , förenade i sin bibelreligiösitet. Ja , Lars Tingström var ju som bekant Bombmannen. Han dömdes 1979 bla för att han hade skickat en brevbomb till en affärsbekant. Det där förnekade han in i det sista.  . Åklagaren i brevbombsmålet SG hade inlett ett förhållande med Tingströms ex. Åklagaren hade lite extra motivation att placera Lars på Kumla( jo det är faktiskt sant).

• Användarenamnet
    skillingtryck skrev 2020-04-10 14:14:58 följande:

Ja det var Chrille. Det var en rättviseskipning för hans gode vän Lars Tingström.

Men att Chrille skulle springa på Olof Palme i Stockholms Centrum den kvällen har många tyckt var omöjligt. Då måste man tänka på att Palme hade ofta begett sig ut på Stockholms gator utan livvaktsskydd. Polis Lars Hamrén har i en intervju berättat att han träffade Palme med fru på Djurgården åkandes skidor, en vecka innan mordet. Hamrén kollade ifall några kollegor(poliser) fanns där, men de gjorde de inte. Chister Pettersson befann sig ofta i de där kvarteren. Han hade bl a blivit dömd för överfall och rån mot langare. Det var i samband med domen att han träffade Lars Tingström på Kumla. De blev goda vänner , förenade i sin bibelreligiösitet. Ja , Lars Tingström var ju som bekant Bombmannen. Han dömdes 1979 bla för att han hade skickat en brevbomb till en affärsbekant. Det där förnekade han in i det sista.  . Åklagaren i brevbombsmålet SG hade inlett ett förhållande med Tingströms ex. Åklagaren hade lite extra motivation att placera Lars på Kumla( jo det är faktiskt sant).

Dom har väl inte gått ut offentligt än med vem mördaren var?
  • skillingtryck

Nej det har de inte.
    Det blir isåfall med en chansning eller att, som jag tror , utredningen läggs ner.

Svar på tråden Tror ni Christer Pettersson mördade Palme?