Inlägg från: vindvilja |Visa alla inlägg
  • vindvilja

vilken ansiktskräm använder du?

Jag har också jättetorr hy och desstuom rosacea och jag har verkligen testat allt. Vill bara varna lite för Clinique, den är jättebra de första två åren eller så, men sen får man jättemycket utslag av det. Har använt mig av Clinique i omgångar, men alltid fått utslag efter en tids användning. Har talat med en hel del dermatologer om detta och det verkar vara något som många upplever. Men det funkar ju fram tills dess... Har även testat Kanebo med fick efter ett år utslag av det med. Det var synd för jag gillade verkligen känslan jag fick av den krämen...

Nu har jag Dux tvättcreme från Apoteket och Biolines (som man bara kan köpa hos hudteraueuter) Derouge Billberry cream. Tvättkrämen är det bästa jag använt på mycket länge. Ska testa någon kräm från apoteket nästa gång. Jag fick rådet att köpa en kräm med så få ingredienser som möjligt om man har känslig hud. Det lät vettigt så jag tänkte testa det. Jag blir galen på min hud, jag får bara utslag och finnar hela tiden, ska man inte ha lagt sådant bakom sig nu när man är vuxen.

Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?