• Trollens mamma

vilken ansiktskräm använder du?

Jag har SÅÅ svårt att hitta en kräm som passar min hud,torr och känslig.Får fort röda fläckar i ansiktet också.Har provat flera från Yves Rocher,Loreal,Niveas ansiktskräm och A-kräm från apoteket.A-krämen har funkat bäst,men lämnar ändå ganska torr i ansiktet.
    Vad använder ni för dagkräm?Tips mottages!

• Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?
  • Poena

Jag använder Lancôme Impactive. tycker den är bra även om den är ganska dyr. Det finns säkert mer prisvärda alternativ.

• maria81

jag anväder Cliniques "dramatically fiffrent mosturizing lotion" en gul fyrkantig flaska, är jätteskön, speciellt om man kombinerar med tvätten å ansiktsvattnet, känns som om man får ett nytt ansikte! Ett tips: Gå till närmaste åhlens så får du gratisprover.

• jagälskarallaminabarn

Hejsan!

När jag köpte ansiktskräm på Apoteket såg jag att det fanns flera sorter. Vet inte om du testat dem alla, vill i fall att du missat den tipsa om ACO vårdande ansiktscreme caring face cream. Den är oparfymerad. Vad gäller hyn kunde lika gärna jag ha skrivit inlägget, höll på att bli tokig på alla röda fläckar, klåda och att var torrt som 17. Testade bl a hydrokortison innan men det hjälpte inte. Lycka till och hoppas det löser sig!

• soffe

Marja Entrich;s Vetegroddskräm(ansiktskräm för torr hy).

• Edwina

Här är en till som har torr och känslig hud. Mitt bästa råd (det är dock dyrt) är att vända dig till någon butik eller hudterapeut som använder Décleor, dom har en speciell serie för torr hud och en för känslig som är helt suverän. Min hy blir en helt annan efter en kur av det. Nackdelen är att det kostar en slant. Ett billigare tips är serien NUXE, finns på Åhléns och är ett väldigt bra alternativ (finns också för torr hy).

• carmencita

Hej!
    Jag har testat ALLT. Massor av dyra och fina krämer. Det började när jag för några år sedan blev riktigt sjuk, så dålig att även min hy tog stryk. Jag fick eksem runt ögonen och extremt torr, känslig och törstig hy.

Min sambo har brukat köpa produkter åt mig på taxfree när han är ute på tjänsteresa. Sist råkade han köpa fel i brådskan. Jag provade därför en kräm på apoteket istället, eftersom den var mycket billigare. Och den funkade!

För första gången på sju år har jag normal hy igen, efter bara fyra veckor Serien heter Eucerin, den är riktad mot personer som har torr och känslig hy. Krämen jag använder heter Eucerin 5% karbamid. Den är till för personer med torr, känslig hy samt även personer med eksem och hudsjukdomar som rosacea. Karbamiden i krämen hjälper tydligen huden att binda fukt. Testa! Den var inte så svinaktigt dyr om man jämför med Clinique, Lancome mfl. Den kostade strax över 100 kr för en tub.

• Storm07

Jag använder Kanebo IB 2. Det är ganska lätt och passar normal hud. Är du lite torrare finns det också lite fetare varianter. De passar även känslig hud, både min mamma och syster som är mycket känsliga och allergiska kan ha Kanebo.

• kobra

Jag använder en kräm från Dermanord som finns hos hudterapeuter

• dexterswife

Dermalogicas "Intensive Moisture Balance"
    Jag var alltid snustorr innan jag började använda den!

• Nivea

Använder Oriflames Swedish care (för känslig hud)

Har Du prövat att använda en hel serie med rengöring, ansiktsvatten och dag/natt creme? Alla stegen är viktiga för hudens balans.

Svar på tråden vilken ansiktskräm använder du?