• ängeln83

Vitt eller ek kök?

Planerar att så småningom göra om vårt kök.
    Vi har alltid varit inställda på att ha ett kök i ek. Men nu börjar ju tänka om lite, tycker det är sååå fint med vita kök, men min sambo håller tyvärr inte med mej.
    Någon som valt mellan dessa två?
  • Svar på tråden Vitt eller ek kök?
  • ängeln83
    stress

Erat kök såg jätte fint ut, nu är jag ännu mera övertygad om att det får bli vitt :)
    Jätte fina rum i övrigt, o söt kisse :)
  • ängeln83

Känns som jag bestämt mej nu, det får bli vitt kök. Men då är ju frågan:
    Vita vitvaror eller rostfria/alu vitvaror?

• Nussemannen

Rostfritt!!
    Hej förresten!
    Vi valde oxå mellan ek och vitt och valet föll på det vita, högblanka. Vi har en tjock bänkskiva i ek och skiffer ovanför diskbänken. Köpte en gashäll som är toppen och rostfri kyl och frys.
    Ett alternativ är att köpa billigare vitvaror som är helintregrerade. Dvs att man sätter samma luckor på dem som resten av köket! Det är snyggt!!

• Hea

Vi valde vitt kök och jag är super nöjd! Vi kommer att ha rostfria vitvaror till

• mammatotoo

Fick jag välja idag vad vi skulle ha för kök skulle jag ta vita luckor och en tjock bänkskiva i ek och ekgolv, rostfria maskiner och nån mörk häftig fondvägg som går ihop med kaklet!

• Rigmor Mortis

Vitt är mer tidlöst än ek. Visst, ek är jättesnyggt just nu - men jag minns från när jag var liten hur fruktansvärt fuuuula och omoderna mormors möbler var (de var i just ek). En parantes är att jag idag jättegärna hade tagit dem - de var ju skitsnygga!!

• 2mammis

Vi har precis satt in ett kök i ek. Tror inte dem blir fortare omoderna än ex släta vita med "långa" handtag på(om ni förstår vad jag menar). Alla sätter ju in vita kök. Har inget emot det, tycker det är snyggt, men det blit lite tråkigt tycker jag och komma hem till folk och alla har vita kök.
    Dessutom går det även att lacka om ekluckor om man tröttnar på dem.

• emmasa

Vi valde mellan vitt eller ek, det blev Ikeas tidaholm. Är supernöjd och ångrar mig inte ne sekund. Bilder finns i galleriet.

• Snowgirl

Alla våra skåp är cremevita utom ett som är i ek. Finns bilder i mitt galleri .

• ängeln83

emmasa
    Jätte fint kök :), och vääääldigt fint hem för övrigt också :)

• ängeln83

Nu har jag bestämt hur det får bli.
    Ska byta till ek golv i köket, plocka ner nuvarande luckor och spruta dom vita, köpa rostfria handtag, svarta bänk skivor, och svart avlångt kakel...
    så får det vara så i 1-2 år tills jag verkligen bestämt mej hur det ska vara :). Bra va?!

• Princess Sparkle

Jag skulle hellre välja ett vitt kök (men skippa de låååånga handtagen). Ek är jag sååå trött på och jag tycker det känns hopplöst ute.

Men, huvudsaken är ju att ni själva trivs, inte att ni har trendigaste köket i stan.

• ängeln83

Nej, givetvis så måste man trivas...men jag gillar  den trendiga stilen, så trendigt blir det nog hur som helst. Men man vill ju inte slänga ut en massa pengar på ett kök, och sen tröttna efter 2-3 år, måste ju vara nåt man kan tänkas bo i flera år framåt...samtidigt som det måste vara ett praktiskt och hållbart kök.

• Sarina och tony

Vi ska ha vita lyckor och bänkskiva i ek...det kommer bli kanoners...

• Nötkaka

Vita med ekskiva!

Ekkök blir mkt snabbare omodernt. Så är det bara. Vitt kök håller alltid!

• clara02

vi har gråvita luckor vet inte vad bänkskivorna är i för färg, men de är nå trä iaf.
    lägger in en bild om du vill se..

• ängeln83

clara02
    ditt kök vart också fint :)

• Jesster

Vi väntar precis på leverans av vårt nya kök.
    Vi tänkte först ta ett ek-kök men eftersom alla annan inredning är i ek så tror vi att det blir för mycket, så vi har beställt ett vitt kök med bänkskivor i ek istället.

Svar på tråden Vitt eller ek kök?