• Svar på tråden Ngn som vet mer om äggdonation? Behöver ni ägg?
  • Mims
    Hej hej!!!

Jodå, här har du en äggonator som inom några få dagar ska börja med hormonbehandlingen!!
    Läs gärna i min blogg och har du den minsta lilla undran så skriv gärna!!!

Kramiz
  • nellib

Jag har skrivit lite på min sida men är inte själv en som donerar utan en som söker donator..

• Ammi1970

Hejsan ni alla UNDERBARA donatorer...

Vet inte alls hur det ser ut för mig nu, förlorade vår donator idag pga hennes bmi var för högt :'(

Hur blir allting nu med kostnader och sådant om man får en "okänd" donator??? Någon som vet någon som kan hjälpa oss??

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m10253595.html om min situation just nu

Glad Sommar

• Linisen

Jo då visst behövs ägg men man ska tänka ordentligt över det där med att bli donator. Tänka igenom vart man befinner sig i livet och om det är läge att göra den uppoffringen, vad det betyder för dig som person att donera celler som tillhör dig, som kanske söker upp dig om 18 år och undrar vem du är.

Jag har blivit erbjuden ägg tre gånger, tre gånger tackade jag ja från botten av mitt hjärta och blev överlycklig över att det finns så osjälviska männiksor. Tre gånger blev jag besviken och ledsen och ringde och bad läkarna ställa mig i den "vanliga" kön igen. Snälla ni som funderar på att donera ägg, tänk två , tre eller kanske ännu fler gånger innan ni frågar oss som inte har några ägg, vi blir överlyckliga och vårt hopp tänds igen. När ni sedan ångrar er åker vi ner i vårt hål där vi då och då vistas i långa perioder. Tänd inte vårt hopp om ni inte verkligen menar det.

Kramar Lina

• uniMog

väntar bara på att lilleman ska sluta amma så ska jag anmäla mig

någon skrev om bmi.. hur högt får man ha?

Linisen, usch stackars stackars dig *stora kramar* Önskar jag kunde säga att du kunde få mina men jag vet ju inte om de godkänner mig som är rätt rund och astmatiker

Life is a sexually transmitted disease. (JD Lang)
  • Ammi1970

Man får inte ha högre än 35 i BMI i Huddinge ...

• Minja

undrar lite ang det här med att bli äggdonator.

Tolka det rätt nu!!!

Får man medicinen betalt(sprutor, plockning av äggen hos dr dvs läkar besöket) eller? en bekant till mig höll på med sprutor av någe slag för att kunna göra ett IVF och jag vet att det var väldigt dyrt.

Kan tänka mig att bli donator efter mycket funderingar, så ja inte nu men kanske om 1 år (orsaker)
    har även funderat på vad det skulle innebära att min gen (anser inte att det är "mitt barn"förren det finns en annan gen pappa) och så vill jag bära fram mitt barn då blir jag mamma min inställning) skulle kontakta mig. så har jag tänkt att ok de får kontakta mig vore trevligt men jag skulle aldrig känna mig som dess mamma..... rätt eller fel jag vet inte, det är ju för mig bara ett ägg som jag "spolar ur varje månad när jag har mens....
    *Ramaskri eller* om någon annan har nytta av det ägget så känns det ok.

Det som oroar mig mest är nog att barnet skullle bli en KOPIA av mig... så jag skulle nog hoppas att de som väljer var väldigt lika mig.. (inge roligt att vara lik mig )

Vet bara inte hur man gör, skulle ju vara trevligt om man hjälpte någon lite framåt i kön eller liknande

• Utlandssvensk

Hej!
    Vet inte mycket om äggdonationer, da det inte rör just oss, men jag ville bara heja pa Linisen som maste ha haft manga svara stuner och sa säga lycka till Minja. Inget ramaskri - tvärtom! Det är ju jättebra att du tänker sa som du gör med tanke pa alla som vill ha ägg. Och visst väljer dom donator som liknar föräldrarna...

• Minja

Varit inne och läst lite löst på Venus blogg.. trevligt även om jag inte gillar stick i underlivet men men, man får väl ta xylocain innan

Svar på tråden Ngn som vet mer om äggdonation? Behöver ni ägg?