• 82an

Har hissen fastnat någon gång när du åkt?

Jag tycker det är läskigt att åka hiss (töntigt jag vet ) Tänkte kika statestiken över hur många här ine som varit med om att hissen har fastnat eller gåt sönder för. Skriv gärna och berätta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har hissen fastnat någon gång när du åkt?
  • Helene m Olivia o Sigrid

Ja! För att min korkade brorsa toktryckte på knappen (en sån som man måste hålla in under hela färden)

• Helene m Olivia o Sigrid

Brandkåren fick rycka ut!

• renee

aldrig fasnat men är liv rädd för hissar men vad gör man när man har vagn... ångest framkallande är hissara

• Skumpis

Fastnat minst två gånger. En gång då vi tryckt in oss för många. Då kunde vi klättra ut. Andra gången på en biograf där jag var med ett barn i rullstol. Där fick hissgubbarna komma och laga hissen innan vi kom ut. Fick biobiljetter "för besväret" så det var det värt Min hiss hemma stannade för ett par månader sedan när min fl-kompis och hennes lilla dotter satt i. Dottern var ledsen så mamman hade gungat lite i hissen. Det gillade inte hissen  Hissgubben fick komma och fixa.

• SDS

2ggr har den stannat till.. men gått igång strax efter igen

• PeaJ

Tack och lov så har jag aldrig varit med om att en hiss fastnat! Hatar dock att åka hiss iallafall och finns det trappor så går jag alltid istället för att åka hiss!

• Silverflarn

Ja på mitt gamla jobb. Satt fast i nästan 2 timmar... Hade telefon & 100 kg risgrynsgröt med mig iaf...

• annca

Jupp. Hände flera gånger då jag jobbade på Mälarsjukhuset och gick runt med kioskvagnen.
    En gång stannade hissen, i skrapan, en halvmeter över golvet på våningen. Jag kom ju ut, men kioskvagnen som vägde ett halvt ton, den satt där den satt tills dess att de fick ner hissen.
    Kan inte säga att jag gillade det, men jag är inte hissrädd.

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Mickan 81

det var på valborg för många år sedan och vi hadde varit på fest och skulle vidare... vi var en person för mycket och hissen stannade mellan två våningar. en av tjejerna som var med fick värdens panik och försökte slå sönder det lilla hissfönstret för att hon trodde att hon skulle kunna ta sig ut igenom där... sen fick vi ringa 112 och så tillslut kom brandmännen och plockade ut oss.

Svar på tråden Har hissen fastnat någon gång när du åkt?