Inlägg från: Kaosspassageraren |Visa alla inlägg
  • Kaosspassageraren

    sulky på SAS chater??

    Ingen plats alls? Upphör vagnen att existera om den fälls ihop? Jag förstår faktiskt inte hur du tänker. Ett flygplan har ju begränsat med plats ombord och SAS prioriterar förmodligen annorlunda (eller har mindre plats ombord) än andra flygbolag. Har de sagt att vagnen inte får tas in i kabinen får den inte det och jag tycker inte att det är särskilt schysst mot kabinpersonalen att ställa dem i en situation där de "måste" acceptera något som inte är OK.

    Det jag funderar på är om du kan ha missuppfattat. På många plan kan man ta med ngt till gaten, som sedan inte får tas in i _kabinen_, utan läggs i lastutrymmet av check-in personalen. Kan det vara OK tro? Kan kanske vara värt att höra i alla fall?

    Att ha en massa paraplyvagnar i kabinen skulle jag inte vilja, var ska handbagaget få plats då?

  • Kaosspassageraren

    bustjejen: Jag skrev alldeles för långsamt, så jag såg aldrig ditt inlägg ! Jag håller precis med dig, och förhoppningsvis har det blivit ett missförstånd så att TS kan ta med sig vagnen till gate och att den lastas i hull där.

    Nä, paraplyvagnar i kabinen verkar inge vidare ur ngn aspekt. Skulle inte vilja ha dem kringflygande i en nödsituation. (Fast man kanske har större problem än paraplyvagnar då... ?)

  • Kaosspassageraren

    Men det är väl inte Mama som bestämmer över företagen?! Flygbolag jobbar för att bibehålla säkerheten ombord, inte för att jäklas med sina passagerare.

    Är det ngn form av charter som SAS anordnar (gör SAS det?) eller är SAS transportör åt ngn annan? Det skulle ju kunna förklara skillnaden i inställning mellan charter/reguljärt, eller så är det väl en högre beläggning i planen vid charter, vilket gör att man har mindre plats ombord.

    Det låter som att du måste checka in vagnen om du ska flyga SAS-charter. Jag tycker det vore dålig stil att ta en strid med kabinpersonalen om ngt de inte råder över.

Svar på tråden sulky på SAS chater??