Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

Vi kan nog inte på onsdag...
    Min brors grabb slutar första klass o givetvis ska faster vara på plats då

Nu har Ola ätit puré i 2 dagar o det funkar kanon... mums med majs o potatis puré...
    Kan säga som så här att det är himla tur att vi har egen tvättmaskin.. för gu så Ola ser ut (och mamma) när vi är klara..
    Nu ska vi strax ta en promenix till Olas norfar ute i Smedby... en rejäl bit o gå från Klockaretorpet men det kan behövas...
    Å röra på döfläsket...hehehe

Ha det bra nu o glöm inte flagga på tisdag...
    Må väl allisammans!!!

• 1malle

Tingan...
    Jag kan ju börja påen lista så får fler fylla i...

* kläder till dig o liten
    * bekväma trosor o amningsBH
    * amningsinlägg
    * hygienartiklar
    * ngt att läsa
    * telefon nummer till de ni vill ringa o meddela nyheten
    * kamera med extra batterier

utöver detta så kan man ju ta med vad man vill...
    Kläder finns på bb, både till bebis o mamma( kanon sköna men apfula rockar)
    handdukar finns o bindor får man där...
    Blöjor till bebisen får man bara några få så ta med dig egna...
    finns att köpa på apoteket men de är lite dyrare där...

Kommer inte på så mycket mer... fast jag nyligen var där...

Kan tänka mig att midsommar blir lite speciell iår för er...
    Lycka till nu så ses vi på fikaträffarna vart efter

• 1malle

minimalla...
    Tänk om du kunnat vara ute med infon om öronproppar för en sissådär 3½månad sen
    hade behövts kan jag lova...

Flisan4 HEJ!!!

Bra skolor för högstadiet....?
    Min son är 14 o slutar 7:an nu.
    Han går på en skola som heter Larssons, det är en friskola som har barn från 6-16år.
    Toppen fin skola, lugn och med massor med vuxna. Ligger uppe vid folkparken med bra kommunikations möjligheter.
    Vi valde den skolan nu till 7:an för jag inte ville ha in min son på någon av kkmmunens högstadie skolor..
    Tror dessvärre att de alla är lika dåliga/bra...
    Beror på vad man är ute efter... och hur ens barn är.
    På Larssons tillämpar de en vettig pedagogik där eleverna får lära sig att ta eget ansvar, planera, utföra o följa upp.

Bra områden att bo i...
    jisses, det är ett ständigt hett ämne i denna tråd
    Smaken är som baken men jag säger som jag alltid gjort...
    KLOCKARETORPET, HAGA, VILBERGEN, KNEIPPEN... det är nog de områdena jag kan rekommendera....bor själv i klockaretorpet.

Jag är själv usk:a...
    Tror det kan vara svårt att få fast tjänst men vikariat finns det ju alltid, lättare att få jobb som pers.assistent.
    Jag jobbar inom kommunen och hur de har det inom Landstinget vet jag inget om men de varslade massor med usk:or för ett par år sedan som då kom ut i kommunen o "knyckte jobben"...

Hoppas detta inte avskräcker på något vis
    Norrköping är staden nr1...

• 1malle

TINGAN..

Linnen finns ej, telefon finns att få inkopplad precis som du säger...Och rockarna är inte varma, de är lagom o kanon skäna men ack sååå fula1

• 1malle

Bara måste få dela med mig

Min man o min svärfar har idag satt upp staket o fixat iordning trädgårdsmöblerna på framsidan.

Röken ligger tät över gården, grillen hettar och det doftar ljuvligt inne av potatisgratäng och ute av grillat kött...
    Håller just nu på lite och gör tzatziki och sallad...

Det enda som saknas skulle väl i så fall kunna vara den kalla ölen... så där kall så det rinner på utsidan av glaset... mmmmm

Så nu vet ni hur vi firar Nationaldagen "hemma på min gata"

Skickar lite doft av grillat till er alla...
    Tjingeling så länge...

• 1malle

Håller med Matilda om att Smdby o Lindö är bra områden... Om man har pengar...
    Finns inget att hyra där, det är de lite finare områdena och att köpa hus/radhus där kostar... en hel del...

Kunskapsskolan har fått sämre o sämre rykte...hårt pressade barn/elever...

• 1malle

Visst får man påsar med div gåvor men inte finns där några ammningsinlägg inte.. men några blöjor får man...
    Påsarna hänger vid matsalen.

Nope, byxor finns inte men de Oooootroligt sexiga PLAYBOY trosorna får man ju där ( de som är i nät) uschalingen!

• 1malle

Minimalla:
    Jag håller med dig fullt ut, de är funktionsdugliga...och föresten... vem känner sig sexig förövrigt direkt efter en förlossning o undertiden man har avslaget?

• 1malle

Matilda

Innerstan är väl oki, beroende på var i innerstan man bor.
    Bodde själv på Hospitalsgatan när jag fick min grabb(som nu är 14 år) Då bodde vi nere vid Skeppsfourneringen ungefär.
    Tråkigt område men kanon fin lägenhet.
    Min syster bor på Nygatan, likaså där: Toppenlägenhet men inte så barnvänligt.
    Tror mer området uppe vid Norrtull/Kungsgatan är bra och även området bakom museumet...
    Har även hört att Oxelbergen ska vara bra men det har jag ingen uppfattning om...

• 1malle

FridaE
    ring landstingsväxeln... 222000...

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7