Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

Jag ber om ursäkt om jag var lite disträ under fikat idag, hade varit hos läkaren innan o hade lite o smälta.
    Var det några "nya" där så -"HEJ PÅ ER!!!"
    Hon som var med mig ska bli Olas fadder... hon är mamma till Olas kusiner, dvs min brors ex...
    Hoppas ni inte blev lika blöta som jag i regnet...
    Jag hade ju tänkt o traska hem eftersom jag inte hann o gå ner till Peters utan tog bussen.
    Sååå blöt jag var när jag kom hem då....HUA!!!

• 1malle

Minimalla:
    Sandbyhov ligger mot eneby, mellan haga o vidablick ungefär.
    Där var ett stort ålderdomshem förr o de har nu byggt om det till lite olika saker.
    Antar att bassängen ligger kvar på samma plast( ) och då ligger den i huset som heter Cedersborg...
    Kör ni bil o är på väg ut mot maxi o har passerat stockholms rondellen så ligger sandbyhov på din vänstra sida, det är även där man kör in...
    Åker du spårvagn så stannar den på rågången o då kommer du "bakvägen" o får gå igenom hela området ner mot Cedersborg...
    Krångligt?

• 1malle

Idag ska Ola få sina första sprutor o jag får lite ångest...
    Har ju inget emot osprutor (diabetiker som jag är) men att se mitt älskade barn få spruta.
    Kommer ihåg när Jonte fick o hur jobbigt jag då tyckte det var...
    Återstår nu alltså å se hur mamma Malin reagerar idag...

Kram alla!

• 1malle

Hej alla!
    Gick jättebra o ta spruta idag..
    Lite gnäll innan för han var trött så själva sprutan reagerade han knappt på....
    Och ökat i vikt hade han gjort, även om han ligger lite under kurvan så följer han ju sin egen kurva....Min lill-kille

• 1malle

Kan inte på fredag men önskar er alla en trevlig fika/lunch...

Kenzie:
    Hur gick det?
    Klarade David av körkortet?
    Hade du det skönt hemma hos mamma?

• 1malle

Kenzie:
    Nae jag vet, Anders var ju en vecka i Danmark... ap-jobbigt även om jag hade mina två killar hos mig... gillar inte o va ifrån honom...

Hoppas nu han fixar körningen oxå...*håller tummarna*

Klart vi får se till o arrangera en Klocket-fika...
    vore skoj, kanske fler som bor här än vad vi vet...(?)

Vet hur det är o vara utan bil, vi har ju nu bara Anders jobb bil o den har bara 2 säten men är reggad för 3 passagerare så vi ska kolla med bilaffären hur man kan sätta in ett extra säte så vi kan åka säkert med ola...är ju airbag fram så hittills har han inte kunnat åka med ju...

Ha det bra så hörs vi... o du... jag har fortfarande inte ditt mobnr utan bara Davids...*ler*...
    Kram från oss

• 1malle

GRÅTER HÄR

Alla våra magbilder o alla bilder från förlossningen är borta...hade ju data haveri o köpte en ny dator, Anders la då över allt i den nya...
    Sen funkade inte den o vi var tvungna o reklamera den...då när allt skulle läggas över så försvann det...
    FAAN!

Jag som tyckte det var så skönt o kolla på bilderna från förlossningen för att lättare smälta hur snabbt det gick...
    Och alla ,magbilder o alla fina bilder på syskonen o magen ihop....
    Jag blir så himla lessen, Anders kraken tror jag e piss-sur på honom o klandrar honom men det gör jag ju inte...jävla dator ju...

Så har ni bilder ni är rädda om så för tusan kopiera till skiva... man vet ju aldrig...
  • 1malle

Mmm, vi kollade med elgiganten men de hade tömt datorn när vi lämnade tillbas den o dessutom visste de inte om den redan var såld vidare....
    suckar
    bara o acceptera....( blinkar bort en tår)

• 1malle

De på elgiganten kunde inte med säkerhet säga om den var såld och/eller i så fall till vem...
    "fanns inga register eller upplysningar på sånt...."
    Sur gubbe!!!

Nae det e nog bara o inse att vi sjabblat bort våra bilder...

Och jag som formligen krävde bilder från förlossningen denna gång eftersom jag inte hade någon tanke på det med första barnet...
    Vi tog jätte många nu o så är de borta *snyftar*...

Hoppas ni får en trevlig helg nu o krama era barn lite extra, kom ihåg att vi har dom bara till låns...

• 1malle

Nuuuu har vårt internet (trådlös uppkoppling) kommit igång.
    Vilket innebär att vi inte behöver slåss om datorn längre (har flera nu ju )

Å regnet de bara öser ner...*tralla la la la*
    Och jag ska bara va inne o baka till dopet hela dagen, passande eller hur?

Ola har börjat sova mer o mer under nattetid nu o det känns så skönt...han börjar få lite sömnrutin så att säga...

Ha en trevlig fika...kram oss

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7