Inlägg från: Tindrande |Visa alla inlägg
  • Tindrande

Norrköpingstråden del 7

Ja, får ont av handpumpningen med.
    Tänkte bara om det gick att ge 1 måltid nån gång ibland så kan jag ju göra det.
    Vill ju inte hålla på med flaskan och ersättning för ofta, eftersom amningen känns viktig för mig.
    Men ett glas vin känns efterlängtat just nu....

• Tindrande

Det är jätte bra om du orkar amma.
    Han får dina antikroppar genom bröstmjölken, om han nu inte redan hunnit bli smittad.
    Mjölken innehåller näring precis som innan, däremot så kan mjölken börja sina om du är sjuk länge....

Krya på er!!!

• Tindrande

hoppas att ni snart blir friska igen, så hemskt att vara magsjuk.
    Hoppas att lilla Ola håller sig frisk!

• Tindrande

CG
    Vad spännande!! Lycka till!

Här har vi bestämt att åka till skara sommarland på Gabriels födelsedag.
    Nån som varit där?
    Funkar det med en 3 åring tror ni?

• Tindrande

Tingan,
    om du har ömma bröstvårtor finns det en jätte bra kräm på apoteket som man kan köpa, Bröstvårts kräm heter den.
    Ang minifom mot magont, kan man få lov att öka dosen för vissa barn. Det är inget farligt, vissa tar upp mot 30 droppar för att det ska verka.
    Annars kan det vara bra med lite massage, man kan lägga dem på magen och massera från ryggen och ner på rumpan, det hjälper bra om de har lite gaser..

Det tar tid innan man kommer in i asllt, och innan man lär känna sitt barn och dess signaler. Låt det ta tid!

Kram på dig!

• Tindrande

Tingan

du får barnbidraget den 20:e månaden efter du har fött barnet.
    FP betalas ut beroende på när i månaden du är född, tidigt den 25:e, mitten den 26:e och i slutet den 27:e

• Tindrande

Var föresten och vägde vår "lilla" snutta.
    2,5 månad och 7200 tjock och 60 lång *s* Våran lilla köttbulle!

Vet inte om jag kan imorrn, min lillebror fyller år då....

• Tindrande

*s* Jo, hon är en riktig tjockis min lilla dam, men hon och Gabriel följer varandra i vikten, förutom då att hon föddes 1/2 kg tyngre.
    Gabriel var också en tjockis, men det försvann när han började röra på sig.
    Isabelle har börjat göra små skratt ljud, så himla sött.....lipar gör hon glatt också.

Tingan

Mina barn gör så när det kommer för mycket, eller när de är mätta och bara vill snutta lite.
    Har du provat att ligga ner och amma? Det tyckte de om båda två.....men som sagt, alla barn är ju olika
    Man får testa sig fram.

Minimalla
    Längtar också efter hösten....tänk så skönt att kunna gå ut utan att svettas som en tok, och vara rädd för att de små ska få värmeslag
    Fast jag bävar inför vintern. HATAR vintern!

• Tindrande

Gaahhh, vår lilla snutta har börjat suga på tummen!!!

Vi vill ju helst inte det, eftersom man lätt får fula tänder, plus svårare att vänja av, så vi har ju stoppat in napp.
    Men nu de senaste dagarna så stoppar hon in tummen så fort hon kommer åt, den lilla busungen!!!!

Härligt Concordia, att Ella börjat gå, det är så skoj!

Snart åker vi till Värnamobadet, ska bli skönt!

• Tindrande

supp är det enklaste att ge när de är så små.
    Annars kan det vara svårt att få i dem det utan att de spyr upp det igen

• Tindrande

de säger ju att det inte räknas som feber förens 39..... men jag har gått utifrån hur Gabriel har mått.
    Har han haft runt 38,5 och m,år dåligt, så har jag gett honom.

• Tindrande

Ulrika

har inte min son där, men var på rundtur där.
    Dagiset är ganska slitet, men personalen verkade jätte fina, de klappade och kramade mycket på barnen, sånt tycker jag är viktigt.

Jag har min son på svanens förskola, de är inriktade på naturen, odlar själva och det ligger precis vid vrinneviskogen, så de är mycket ute i skogen. Sen har de en fin damm på gården där de kan leka.

Matilda
    då vet du varför hon var tjurig då Det är så sött när de får sina första gaddar!

• Tindrande

Kaya

Ring och tjata så brukar det ordna sig

Jag behöver verkligen gå på fika nu, kanske kan ta en på måndag då?

• Tindrande

Jag kan inte på tisdag, måste fixa och dona här hemma då Gabriel fyller 3 på onsdag.

Idag har vi varit på ikea och shoppat, så nu ska vi inreda vår klädkammare till mysrum/sagorum. Tänkte fixa iordning det så det är klart på onsdag morgon, så får han det som en överaskning på sin födelsedag

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7