Norrköpingstråden del 7
Grattis unsan! Lång kille... Hoppas allt gått bra och att ni mår fint.
Grattis unsan! Lång kille... Hoppas allt gått bra och att ni mår fint.
Här är min lista, jag har rensat lite för jag hade med mycket onödigt, allt på listan är nog inte nödvändigt...
Att ta med till BB:
Journal
Förlossningsbrev
Patientbricka
Id-kort
Plånbok
Småmynt till telefon
Nummerlista
Mobilerna + laddare
Kamera + extra batterier
TENS-apparat + extra batteri
Tofflor till båda
Sköna kläder till båda
Underkläder till båda
Strumpor till båda
Amningsbehå/top
Amningskupor
Shampoo
Balsam
Duschcréme
Deodorant
Lypsyl
Hudlotion
Ansiktscreme
Smink
Borste
Hårsnoddar
Tandborstar till båda
Tandkräm
Öronproppar
Bebiskläder
Ytterplagg till Liten
Filt
Babyskydd
Napp
(Gosedjur)
Choklad
Dextrosol
Frukt
Gainomax
Vattenflaska
Vetekudde
Tingan, på bb kan du ju få telefon inkopplad, men inte på förlossningen.
Småmynt till telefon hade vi stor nytta av till mynttelefonen på förlossningen. Vi fick nämligen vara kvar 6 timmar efteråt innan vi flyttades över till bb, sambon fick alltså ringa runt från korridoren på förlossningen. Mobilen får man inte ha igång, men det verkar ju folk inte följa direkt...
Rockarna är supersköna! Dessutom är det ganska praktiskt eftersom man blöder en hel del och läcker mjölk i början, man slipper slafsa ner sina egna kläder...
Jag tyckte nättrosorna och jätteblöjorna var super! Visst man ser ut som en mupp, men de fyller ju sin funktion. Jag snodde med mig ett gäng hem ... använde de där nättrosorna riktigt länge (tvättade dem givetvis varje dag) de är ju så luftiga och bra, och har man blivit sydd i underlivet är det bra om man kan lufta så mycket som möjligt.
Tack för trevligt sällskap idag! Skönt att vi slapp regnet, men jag var riktigt frusen om fingrarna - nästa gång beställer vi solsken (och bakad potatis)
Matilda: you snooze, you loose... så går det när man ligger och sover mitt på dagen
Vi kommer gärna och fikar också, kan vilken dag som helst .
Ja, vi fikar gärna imorgon kl 13, hoppas på Färjagården och bakad potatis .
Badprinsessan, usch vad tråkigt ... skriver mer i din gb.
Ja men vad dumt det blev, Mamma Fia... Men jag kan också tänka mig mer fika i veckan