Norrköpingstråden del 7
Kan inte komma på fikat i morron..
Ska träffa min sons advokat...
Äntligen börjar det hända grejer...
ha det så trevligt på fikat..
Misi... välkommen till oss här i fika tråden...
Kan inte komma på fikat i morron..
Ska träffa min sons advokat...
Äntligen börjar det hända grejer...
ha det så trevligt på fikat..
Misi... välkommen till oss här i fika tråden...
unsan:
När han hade prao förra året(i 6an) så var han på en verkstad och då stog han vid en borrmaskin o fastnade i den med armen så den följde med runt...bröt den på 4 ställen o fick operera in spikar o gå med gips..
Arbetsmiljö verket valde att gå till åklagaren o åklagaren valde att väcka åtal...
ABSOLUT FÖRBJUDET att låta en 13åring stå vid maskin...ska va minst 16 för det ju...
Men arbetsgivaren på praoplatsen anser att han "får skylla sig själv"...klumpigt av honom osv.. så därför har vi blivit beviljade advokat (ombud) för att yrka på skadestånd...
Och det ska de ju veta...att nu jävlas de med fel morsa...
Och inte en enda gång ens fråga hur det e med honom, skicka ett kort eller dyl...ynkligt e ett för milt ord...
Han mår bra men det sitter mer på djupet än han visar.
Svårt att prata om det.
De bestående men han har i dags läget är minskad styrka i armen men det kompenserar han med att ha blivit lite starkare i andra armen...
Sen så har han två skapliga ärr...
Vidare kan jag meddela att det var på hans pappas jobb o han jobbar inte kvar...blev hotad med sparken men med fackets hjälp sa han istället upp sig...Även hans pappas tjej fick "kicken"... hon är massör o ansvarade för friskvården på arbetsplatsen... friskvård som efter min sons olycka inte behövdes längre...
Polis o åklagare kommer få all info de behöver från mig, hans pappa är ju en av de andra parterna mot arbetsgivaren men jag representerar ju min son...och jag håller f**n intre inne med vad jag anser o känner...
Handlar om min son ju...mitt allt!...
glömde ju.......
tack för att ni e så gulliga o bryr er... värmer verkligen!!
TAck tjejer...
Nu återsåtr ju vad som är "rimligt" att yrka på i skadestånd för sveda o värk...
Förutom vad jag nämnt tidigare så missade han valborgsfirandet förra året o så kunde han inte åka karuseller 1/5...(skadan skedde 27/4 o han kom hem från sjukan valborgsmässoaftonen)
Sen så missade han sista veckornas aktiviteter i skolan, tex läger, fotbollsmatcher mellan 6:orna o brännbollsmatchen mot lärarna..Sen kunde han inte fortsätta som fotbollsmålvakt, han kunde inte cykla förrän i mitten av juni, värken han hade försvann helt lagon tills skolorna skulle börja igen så han gick med smärtor under en hel sommar...
Så svårt o veta vad som är rimligt...därför e det ju tur vi har vår advokat...
Min son hoppas på ersättning så han ialla fall ska kunna köpa sig en moppe tills han fyller 15..så han kan köra omkull o bryta benet eller nått...HUA!!!
Hoppas ni får en najs fika..har ju mötet kl 13.30 men går det undan så kanske jag dyker upp...verkar som om Peters lockar just nu va...?I alla fall hos mig har det kommit några stänk nu på morgonen...
Suschi...tvi...
Har jag inte blivit tillräckligt vuxen för än...
Och så tål jag inte skaldjur...(tur i oturen med andra ord)
Hoppas ni hade najs på fikat o att ni klara er från regn, tror inte det kom nått va...?
Idag kommer min älskade make hem, varit i danmark hela veckan o jag tror banne mej att jag längtat ihjäl mig lite granna...
Trodde det skulle bli jobbigare med Ola än vad det varit (nätterna o så)
Han har sovit ganska bra om än lite oroligt, tror han saknat far sin han med...
Nån som vet när man kan ge febernedsättande?
Är det vid 3 mån ålder?
Nån som använt "kalkpasta" till röda stjärtar?
Hoppas på svar på dessa frågor o eftersom det finns så många kloka mammor här så vet ni säkert en hel del o kan hjälpa mig...
Visst ja... ... är ju mamma själv (så mycket för den klokheten hos mig alltså..hehehe)
Må väl allisammans....Kramar från Olas mamma
Jo det e ju sant...men eftersom det inte kan garanteras 100% att råvarorna inte har kontakt med skaldjur så funker inte det heller...sorry....för jag e väl en av alla miljoner som inte testat suschi...
unsan:
Ska vi bilda klubb...?
Men jag e ganska övertygad om att suschi är mega nyttigt...
jag menar ...kolla bara på japsarna...finns inte många av dom som har övervikt eller så..
och dessutom lär de ju leva hur länge som helst nästan....
Tindrande o minimalla...
Ack så fel ni har... ...