Inlägg från: Tingan |Visa alla inlägg
  • Tingan

Norrköpingstråden del 7

idag hade svullnaden gått ner efter att jag legat med benen i himmlen i stort sätt och haft kylomslag. sEdan var det dax att följa min kompis till tåget och den lilla promenaden tog helt slut på mig i värmen, kom hem med de där jätte fötterna igen och la mig direkt med högläge och massa kylomslag och efter några timmar gick det ner, nu har min man lindat mina fötter ordentligt så förhoppningsvis slipper jag mer svullnader idag ja förutom händerna då som svullnar på natten men det kan jag ta. E väl orolig att jag öka så snabbt i vikt nu i slutet men känner inte av nått så jag avaktar till måndag till bm om det inte blir värre. E ni fler som gick upp långsamt för att sedan öka massor i slutet?
    imorgon blir det inga promenader för mig utan bara vila vila vila hur trist det än e och sen bara vatten och dricka och har jag tur kan jag kissa ut det värsta.... Det e jobbigt när man inte kan säga nej men nu har jag sagt till min man att från idag får han hjälpa mig att säga ifrån till alla aktiviteter.

• Tingan

Vad har man i skötväskan igentligen?
    och hur mycket kläder ska jag ta med till barnet på bb, kommer kanske va några dar efter snittet, typ hur många byxor bodys? Ska jag ha med pyjamas till barnet eller e det för varmt för det nu på sommaren?

• Tingan

1malle: tack tack nu ska jag nog kunna ta och packa väskan, längtar så tills det e dax....
    Annars e allt klart hemma nu, allt står i ordning, och idag baka jag två plåtar med mockarutor och en sats bullar att ha i frysen, och vi införskaffa en golvfläkt så att jag ska klara av värmen så nu kan man sitta i solen på balkongen me fläkten på och en blomspruta med vatten och svbalka sig me.... NU ska jag bara njuta.... kram

• Tingan

1malle: söta bilder!!! ja jag tänkte att det var bäst att passa på att baka nu för sen lär det ju inte bli.... frågan e ju bara om min man klarar att hålla sig från att äta upp allt redan. Det var så mysigt att baka med honom idag, ibland glömmer man hur underbart mysigt man kan ha i allt jobbigt.... kan ibland komma på mig själv med att tycka att det e mysigt att hänga tråkig tvätt me honom... då uppskattar man verkligen det lilla i livet!
    härligt med pool, e den stor så man kan simma?

• Tingan

Gud va imponerad jag är att ni klarar av att va ute i värmen! hoppas jag också klarar av det sen när jag fått mitt lilla barn... men just nu e det sååå seegt, klockan e mycket och det e 23 grader ute och hundra inomhus även om fläkten e på.... ska det va så när man e gravid?

• Tingan

Hmmm... hur ska man få mig att ta det lugnt nu i slutet... det går inte så bra fast idag var det värt alla pust och stön och svullna fötter.... va i söderköping på smultronstället och jag säger bara MUMS! Eller vad säger ni om en Mexicanaglass som bestod av följande glassorter : vanilj, nougat, apelsin, jordgubb, choklad, pecanötkola, blåbär och igentligen grädde men då jag inte e så förtjust i det så bytte de ut den mot mjukglass och sen var det varm fudgesås till! Man blev mätt men värt det!!! rEkomenderas ett besök där även om det e dyrt!

• Tingan

Konstigt nu saknar man solen hade ju tänkt sitta på balkongen mina sista dagar som gravid med fläkten och få lite färg men nej nej då vill det bara vara monligt.... KOnstigt konstigt det här med att bli mamma..... kan det verkligen stämma att det e ett barn där innhe och att man ska träffa denne om bara några dar.... tyckte ni också det var overkligt att träffa ert barn första gången och att ni sedan skulle ta hem det? jag menar får jag verkligen det....hi,hi... e så löjlig men det känns så himla konstigt....

• Tingan

Oj nu börjar man bli nervös för imorn ska jag bli mamma, så konstigt och overkligt! De har inte ringt ännu om tiden jag ska vara där.... tänk om de glömt bort mig? ja,ja vi får hoppas de ringer senare i dag tills dess får jag försöka koppla av med ett bad, packa väskan, ta en promenad och ikväll ska jag och min man antingen gå ut och äta eller så skulle han göra en romantisk middag hemma beroende på vad jag orkar ikväll sedan har vi fixa flera filmer så ikväll blir det stora mysarkvällen ska bli underbart! får se sedan om jag kommer kunna sova när jag e så nervös för imorn. Kram till er alla!

• Tingan

hej hej igen! nu e jag mamma, allt gick bra även om jag var livrädd inför snittet men ut kom en liten Theodor (Theo) som vägde 3216gram och var 50 cm lång och jätte söt! har satt in nån bild och skrivit en förlossningsberättelse i min dagbok. Vi åkte hem efter två dygn på bb men när vi var på kontroll dagen efter upptäckte de att lille Theo hade gått ner för mycket i vikt och hade jätte lågt blodsocker så vi blev inskrivna igen och efter ytterligare två dygn fick vi komma hem. Det mesta funkar bra hemma och amningen e toppen, men sen har han en period varje dygn då inget hjälper , han bara skriker och kommer ej till ro detta varar ca 6 timmar, ska det behöva va så? det kommer alltid på kvällen och han e bara tyst när man ammar men man kan ju inte amma hela kvällen... känner ni igen detta?

• Tingan

kolik...blää... har bara hört om det... vad beror det på och vad kan man göra för att undvika eller för att förbättra situationen? Hoppas på att det blir bättre ikväll... kram

• Tingan

hej hej... hinner knappt vara inne längre lille Theo tar all tid.... och jag e helt slut.... fy för alla besök man haft.... tänkte kolla om ni vet var i stan man hittar skötbord typ på cafe eller ofentliga toa som e rätt rena och inte så snuskiga..... vill helst inte behöva springa stan runt för att hitta..... och vilka cafe är lite mer barnvänliga eller lugna så man kan amma i lugn och ro? en annan fråga läcker brösten så länge man ammar eller... e så less på att det gör det hela tiden....

• Tingan

1malle: jo jag har försökt amma bland folk men känner mig fortfarande obekväm med det men det släpper väl hoppas jag.... ja fy det e mjölk överallt blä blä blä.... e så trött på när det helt plötsligt börjar droppa floder efter duschen och det hamnar överallt.....
    Hur gör ni när ni vill va ute i solen och skyddar de små för solen samtidigt?

• Tingan

Nan ersättning var hittar man det? har bara sett semper e det stor skillnad emellan? e bara lite nyfiken....

• Tingan

kanske en dum fråga men varför e det bra att lufta brösten? jag sover me bara bröst nu på natten och det e jätte skönt me ett blött täcke när man vaknar... inte riktigt nej....
    vad kan man göra när de skriker mycket då? har provat det där läkemedlet man gav i droppar och det blev lite bättre men när de e jätte trötta då och inte kan komma till ro utan bara skriker?
    Finns det hörselskydd till bebisar? var köper man det i så fall? finns det nån typ av föräldrargrupper i stan eller pappagrupper?

• Tingan

får väl prova med att öka minifom några droppar och att ha lampan tänd längre och se om det hjälper.... inatt e det min första natt själv me theo då min man jobbar och jag e själv väldigt rädd om nätterna om min man ej e hemma så jag undrar hur det ska gå nu fy....

• Tingan

Natten blev tuff... han va vaken nästan hela natten så jag va helt slut, när börjar de sova längre perioder på natten?
    en undran från när börjar man få barnbidrag och vilket datum brukar det komma? Och vilket datum brukar föräldrarpengen komma?

• Tingan

så om jag fick theo den 22 juni kommer barnbidraget den 20 augusti? för jag har inte fått nu i juli....

• Tingan

oki då får jag väl slå en signal till dem... hoppas nu att jag får min föräldrarpeng iallafall så att det inte e nått strul...
    en till fråga till er min lilla amningsakut....hi,hi... jo det e så att theo har börjat att skrika medans han snuttar, sliter i bröstvårtan och släpper sedan bröstet med ett stort smack skriker hysteriskt nån sekund och tar bröstet igen och snuttar lugnt en liten stund och sen upprepas samma procedur om igen, jag fattar inget, tycker inte det e så konstigt sent på kvällen när det e lite mjölk men det har hänt när det finns massor också tidigare på dan.... vad kan detta bero på? trötthet?

• Tingan

Hur gamla e barn när de sover hela natten ungefär och hur länge sover de då? förstår att det e olika men vill ha nått att drömma om.... nu äter theo ca 8 gånger om dagen när blir det färre mål, alltså när börjar de äta ungefär som vi fast kanske nått extra mål bara? nu undrar jag mest kring amning då.... så jag kan drömma om att inte sitta och amma jämt och ständigt.... imorgon jobbar min man igen så då blir jag själv i tre nätter fy och bläää.... va rädd och orolig jag kommer va....

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7