Inlägg från: 1malle |Visa alla inlägg
  • 1malle

Norrköpingstråden del 7

lull

Vi flyttade 1/2 o Ola föddes 22/2
    AP jobbigt men se bara till att DELEGERA ut allt jobbigt till andra, så ska du se at det löser sig.
    Ha sen inte nån panik över att få iordning, är ni bara väl på plats så faller allt som det ska sen ändå.
    Stressa inte, det ska va gott att leva oxå...

• 1malle

Matilda...
    Att de små sträcker ut tungan beror på att deras sugbehov/reflex finns kvar än.
    Ola börjar gapa när skeden kommer nu, men då har ju han ätit puré i några veckor nu...

Minimalla...
    De burkarna med morotspure är lite blaskiga, jag blandar dem med lite potatis o palsternacka för den är däremot lite fastare i konsistensen.
    Trådarna i bajset är fibrer som deras små magar inte klarar av att bryta ner, finns massa med fibrer i just banan...
    Det är därför en del barn blir hårda i magen av just banan.
    Glöm inte ge extra vatten när man ger fiberrik kost...
    Ola sitter i stol när han äter o det funkar bra, fast lite slagsida har han om jag inte bullar upp honom.
    Så fort jag sätter honom i stolen blir han lite ivrig o halvgnällig o ännu värre blir det när haklappen kommer på...
    Vet precis vad som är på gång

Idag har jag fyndat till Ola på rean...
    3 bodys o en dress med tröja/byxa för totalt 137:- (Lindex)
    2 tröjor o 2 strumpor på H&M för 67.50
    Allt i stl 68, lite att växa in i alltså...

Ha en skön helg nu allisammans....

• 1malle

Yiskah:
    Blir det som i dag så släng kläderna o ta på bikini
    Sååå varmt ju.
    Och vi GICK hem från stan o till klocket...
    klippt slut när vi kom hem, tog 1timme precis men då stannade vi vid Halvars o köpte glass på vägen hem...
    Så tråkigt att gå den sträckan så då kan man ju lika gärna äta glass på vägen
    Hoppas du får det bra ute i solen i morgon då... glöm inte solkräm...

• 1malle

Luull
    Bra att du har tillflykt att ta till...

Jag e ju då emot det där med att anspela på graviditet o därmed komma undan div göromål som är jobbigt, men ibland är det ju bara nödvändigt att tillåta sig att känna efter vad kroppen orkar...Och att man då själv kan aceptera att man kanske inte är så stark som man tror...Svårt att acceptera men man måste, för bebisen i magens skull...

• 1malle

Kenzie...
    Det e lignt, kommer kanske inte själv på fikat men kan messa dig...

Har lite o ta i tu med just nu o känner mig inte så social..
    Tankarn på annat..
    Återkommer efter Olas läkarbesök...

• 1malle

Ola klarar inte riktigt av denna värme, hur är det med era små?
    Ola blir mer gnällig än vanligt, klibbig o svettig till tusen.
    Han sover ofta men jätte små stunder, fram på kvällen, vid denna tid, har han nu i 2 dagar haft en riktigt gnäll period då vi måste gå o bära honom...
    Han e då helt slapp i famnen o bara myser... men lägger vi ner honom blir han skrikig...

Pytsar i honom vatten jämt fördelat på dagen får han nog i sig runt 70-80...
    Dricker era små vatten?
    Vi håller oss i skuggan, svårt när man e ute med vagnen... stannar inne för att se om det visar på nån skillnad....

• 1malle

Sistadagen att rösta...
    Kom igen nu, om ni inte redan röstat... nr 12..
    Kram från Ola o Jonte

• 1malle

Nu har Ola fått sina ögon kollade...
    Han har en relativt kraftig innåt skelning på båda ögonen, det positiva var ändå att de inte skelade samtidigt, han växlar...
    Ingen åtgärd utan ny kallelse om 3-4 månader...
    Sååå skönt att det inte var värre....
    Och han var jätteduktig när de droppade pupilförstorande droppar i ögonen... men nu o några timmar framåt lär han ju knappt se nått...
    Håller honom inne med nerdragna persienner...

• 1malle

Vi kommer att få hem alla barnen till helgen o ska ha dem i 2 veckor...
    Kommer ha kalas för 9 åringen o så....
    Därför är det knappast troligt att jag o Ola kommer att fika nått under följande veckor...
    Har ju då lixom lite annat...
    MEN... känner jag paniken komma krypandes o behöver fly undan så ropar jag på hjälp...
    Brukar kunna bli intensivt med 3 barn som alla ska ha stimulans o har olika behov av aktiviteter...Oj... 4 barn har vi ju nu
    Men Ola är så nöjd med sin skallra o ligga på filten så hans behov är inte så mycket mer ju...

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7