Inlägg från: Tingan |Visa alla inlägg
  • Tingan

Norrköpingstråden del 7

hej pa er alla nu e jag tillbaka! Har nu internet igen fast tangentbordet e fortfarande flum men men! sEn jag var inne sist har jag hunnit flytta till en storre lagenhet nara folkparken, jatte fin! men storre e val att jag den 22 april gifte mig med min pojke, det var en privat tillstallning men helt underbar! E nu inne pa min 34 vecka som gravid och jag langtar och langtar sa efter min lilla skrutten! det var lange sedan jag var inne sa e det nagra fler som e gravida har nu eller har ni hunnit fa era barn redan?
    kram till er alla

• Tingan

hoppas ni hade trevligt idag, o tack tindrande för att du ringde och kolla me mig. men trist nog kan jag ju inte gå utan haltar fram på min onda överbelastade fot och på kvällaerna gör det så ont att jag kryper fram.... ser så löjlig ut... har några av er haft besvär med överbelastning av fot under slutet av era graviditeter? såg det där med babysim, finns det i norrköping? var? hur mycket kostar det och frånvilken månad brukar det var aktuellt? hUr långt i förväg behöver man anmäla sig? vad finns det mer för aktiviteter i norrköping för de små?

• Tingan

är det några av er som ska ha barn nu i juni?

• Tingan

Unsan: seegt seegt men snart kommer den nog..*ler*, lyckans dig!

• Tingan

Grattis unsan! snart blir det min tur... bara några veckor kvar nu.... men känns inte så kul att fira midsommar på bb blä.. sedan när jag vilat ut mig får jag ta och hänga med er på fika.... Men nu e det riktigt tugnt hoppar runt på mina kryckor för min överbelastade fot och vattnet fortsätter att samla sig allt mer blä igen... e så trött på detta nu.... vet att LJ80 ska ha barn snart men e det några fler gravida kvar nu här? och vad e det nu man tar med sig i väskan till bb.... har nån en packlista?

• Tingan

tack tack för era packlistor, då ska jag nog ta och packa nån dag så jag kan koppla av helt sedan. kan inte fatta att det snart e dax....
    Men en undran har de några typ mjukisbyxor eller linnen att låna på bb? tycker att de där rockarna verkar så varma. och har man inte telefon på rummet som de har på andra avdelningar då räkningen kommer på hemtelefonen sedan? får man använda mobilen på rummet eller måste man gå ut?

Flisan4: Jag tycker mest om de centrala delarna av stan samt Oxelbergen och kneippen. Det beror ju lite på vad man e intresserad av för boende?

• Tingan

1malle: toppen att man kan koppla in telefon då e min vistelse räddad! men hur var det med mjukisbyxor har de sånna? eller e det bara de där mega trosorna.... de verkar vrålsexiga....
    hUr e det med amningsinlägg då, måste man ha med sig det själv eller har de det? finns såna där presentpåsar med blöjor osv?
    Känner verkligen doften från grillen mums.... ha en toppen kväll kram kram

• Tingan

har de nått skönt att sova i på natten som inte e för varmt? och har de täcken eller får man bara de där lakanen som man trasslar in sig i? hUr ofta ca om dagen behöver man byta binda och amningsinlägg i början?

• Tingan

ja just det en fråga till... vad behöver man ha hemma i hygienväg till barnet i början, stog i affären idag som ett frågetecken.... typ vad tvättar man barnet med.... bara vatten eller har man nån tvål och i så fall vad? Behöver man sånna där oljor, shampoo, hudlotion? ni skrattar nog bara å mig nu men jag har ingen koll.... och det har ju massor me grejer i butikerna... och hur ofta tvättar man ett barn om de inte e nergrisat så klart?

• Tingan

Måste bara skriva av mig.... e helt förstörd just nu.... Klarar inte av värmen som kom idag och förmodligen fortsätter..... trodde jag skulle svimma flera gånger idag... trots att jag drack.... och hoppar fram på min kryckor för min överbelastade fot.... Varför e det så svårt att säga ifrån när man e gravid.... har hoppat runt på stan hela dagen för att min ogravida kompis skulle shoppa, sedan suttit ute i solen länge och på kvällen sutte ute på uteservering länge för att hon ska få sin öl i kvällssolen..., jag kunde ej säga ifrån att jag inte orkar och det märker jag av nu.... trots stödstrumpor kyla och högläge vill inte den fruktansvärda svullnaden i fötterna ge me sig och bara under denna dag har jag gått upp fyra kilo!!!! det e ju helt orimligt.... Har ej ätit något onyttigt alls..... e det fel på vågen e det massa vätska eller e det havendeskapsförgiftning? ska till bm på måndag så jag hoppas det har gett med sig till dess, bara gråter nu för jag e så orolig, vet inte vad jag ska göra för att få bort vätskan.... min man jobbar natt och min kompis som ej bor i stan som e på besök hos mig bestämde sig sent för att gå ut och ta några öl med nån, känner mig totalt ensam och rädd. ska man behöva ha så här när man nu e i vecka 37+0? nä nu får barnet komma snart så man kan få tillbaka hälsan. ville bara skriva av mig. kram!

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7