Sex månader innan!!! HJÄLP! Jag tänkte ju att min pojke kanske skulle kunna börja på nytt dagis/förskola i Norrköping i September, men det är tji att få tag på nån och kolla var/om han kan få en plats - alla är naturligtivs på semester... *GRRR*
Tur ändå att man inte sitter i sjön med dagis/förskoleplats - eftersom jag är hemma med lillan kan jag vänta in en ledig plats till storkillen. Det är bara det att jag tycker det skulle vara kul för honom att få en massa nya kompisar direkt när vi har flyttat, och det får han ju automatiskt när han börjar på dagis/förskola. Han är ju dessutom snart 6 år, och ju äldre barnet är desto viktigare med kompisar och andra sociala sammanhang än bara familjen. Sen är det naturligtvis så att det kan vara skönt för mig och lillan också att få ägna oss bara åt varann några timmar då och då...
När storebror är hemma får bäbisen mest "hänga med," och så måste jag undvika att göra honom svartsjuk så gott det går - man kan inte precis sitta och beundra sin bäbis och jubla över hur gullig hon är mer än en sekund i taget då!
Grattis till första tänderna vem det nu var (ingen koll på namn än
)! Min bäbis var jättetidig med tänder, hon fick sina första vid 4 månader. Nu har hon 7 (!) tänder och det har hon haft sedan hon var 7 månader... Lyckligtvis händer det inte så ofta att hon biter mig i tutten. Däremot får man akta sig så man inte får ett finger avbitet eller blir biten i armar, axlar, kinden, varhelst hon kommer åt på resten av kroppen! Hon verkar otroligt bitsugen, kanske fler tänder på gång? Och så stoppar hon in ALLT i munnen. Man får vakta henne varenda sekund, det är jättejobbigt och oroligt.
Godnatt!
K