• Lillhjärtat04

Hur många steg går du varje dag??

Hej!

Har just införskaffat mig en stegräknare. Skrattande

Har sett o hört att väldigt många använder dom så nu tänkte jag att man kunde se hur många steg folk tog per dag Flört

Ingen tävling eller så utan tycker det bara är en kul grej Räcka ut tungan 

Själv så försöker jag uppnå minst 10.000 steg/dag, som man behöver gå för att börja minska i vikt! Så jag hoppas verkligen på resultat snart FlörtRäcka ut tungan

Men som sagt denna tråd är till för oss med stegräknare... Kyss Så skriv på

• Svar på tråden Hur många steg går du varje dag??
  • Sarah81

Idag blev det bara lite drygt 10 000 steg...

• Lillhjärtat04

Idag har jag ingen aning hur många steg det vart för jag hade stegräknaren hemma Räcka ut tungan

• Sanber

Tänk att jag också hittade hit Lillhjärtat!
    Jag ska banne mig ta å införskaffa mig en stegräknare jag med!
    Det rä ju så himla bra att ha ett mål dvs minst 10000 steg per dag!

Är det nån av er som har koll på HUR mycket man kan gå ner i vikt och hur fort om man håller 10000 steg/dag...?
    Har en sambo som är såååå omotiverad å han säger att:
    "om man bara går ner typ 1 kg på 4 veckor då får det va"....

Kan nån säga nåt SUPER bra som gör att han oxå vill gå med mig!!

Går ni extra promenader å så för att hinna upp till 10000 eller är det vardags "gång"??

*Oj va frågor!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Springsteen

Har idag gått 14300 tycker jag är jättebra !!!! Två promenader dock inte jättelånga...

• Lillhjärtat04
    Sanber: Jepp här är jag Skrattande Välkommen hit Flört

Det är ju olika från person till person...beroende på hur mycket man väger innan. Är du kraftigt överviktigt så tappar du ju mer kilon snabbt o är du bara nåt kilo överviktig så tar det naturligtvis längre tid! Tyvärr... Skrikandes

Men du kan ju hälsa herr P att 10.000 steg är inte så mkt som man tror...går man en vanlig promenad så har man oftast fått ihop stegen.Flört

Jag har ju aldrig på mig stegräknaren hemma o så...tar bara på mig den om jag ska it o gå...just för att jag har en dotter som älskar att försöka få tag på den o då lyckas hon alltid nollställa Ledsen Så jag här skriver jag bara upp mina promenader eftersom jag inte har någon aning om hur många steg jag kan ta här hemma...fast på så sett så vet man med säkerhet att man har gått MER än 10.000 steg FlörtSkrattande
  • sweetpea

För mig - och det är nog högst individuellt - är 10000 steg ca 1,5 timmes rask promenad. Men jag har min stegräknare på mig hela dagen och eftersom jag tar ganska många icke-raska icke-promenad-steg också (till och från bussen, på Konsum, fram och tillbaka till skrivaren på jobbet) så brukar det krävas ungefär en halvtimmes extra promenix för att det ska bli 10000 - och det är ju lätt fixat på lunchen. Därför har jag ökat mitt mål till 150000 steg, så att det blir lite kämpigt.

• Selmas

11900 igår & hittills idag nästan 6000

Dvs. Ny vecka lika med nya mål ännu knappt 1 kg ner, men åt rätt håll iallafall

• Sarah81

Sanber : I kombination med att jag lagt om kosten  och 10 000 steg per dag har jag lyckats förlora 6.3 kg på 3 veckorGlad 

Svar på tråden Hur många steg går du varje dag??