För oss med migrän
Hej medmänniskor! Jag lider med er alla när jag läser hur ni har det. Jag antar att min migrän är lindrigare och jag får väl vara tacksam för det. Jag äter imigran och det känns som man får livet tillbaka när dom "verkar".. ni förstår nog känslan
Innan jag blev gravid hade jag fruktansvärd värk vid ögat på höger sida. Hela huvudet höll på att sprängas. Detta började 2001 och höll på till våren 03 då jag var gravid. Sen ammade jag ett år, blev gravid och ammar nu sen 10 mån tillbaks. Dom här åren har varit mycket mindre smärta MEN jag har börjat få värk i nacken. Mingränen börjar med att jag känner mig konstig i huvudet..ofokuserad liksom. Sen kommer värk i nacken och svag värk vid höger öga som blir värre. Ibland kan jag ha ont högre upp på huvudet på höger sida. 85% höger sida. Dom gånger jag har ont på vänster sida så är attacken mycket kortare. När jag inte tar imigran ( graviditet och ibörjan när jag ammar dygnet runt typ ) så har jag ont i ca 2 dagar. Tar jag imigran så är det över på max 2 timmar...
Alvedon och sånt hjälper aldrig och inte heller sömn. Jag kan inte bota smärtan med att sova hela natten tex..
Har inte haft mens sen...hm..oktober 04 tror jag. Kan inte minnas om migränen kom i samband med mens.. Men jag har ont ca en gång i månaden.
Ibland får jag migrän av att anstränga mig ( tex i vintras när jag gick upp i pulkabacken flera gånger. En gång försvann den när jag skottade gården..skumt ), och ibland om jag är i solen.
Åt citodon när jag var gravid första gången..fungerade inte så bra..kanske lindrade det lite om jag tog den i tid.