Inlägg från: amswart |Visa alla inlägg
  • amswart

För oss med migrän

Hej. Har precis hittat till denna tråd Räcka ut tungan. Jag har läst, precis som MN72 skriver, att migränen kan minska eller t.o.m försvinna under graviditeten... Jag är i vecka 7 och jag genomlider det värsta anfallet någonsin i min migränhistoria...

Jag har tyckt att det har varit jobbigt tidigare med värken, inte kunna koncentrera sig och att man känner sig allmänt bedövad, men denna gång mår jag superilla, har svettningar, det gör något fruktansvärt ont i huvudet bara jag andas eller blinkar, jag kan inte titta uppåt eller åt sidorna med ögonen och så fort jag rör mig känns det som att hjärnan ska ramla ut... Det hjälper inte att jag vilar eller så heller och det har hållt i sig sedan igår eftermiddag... Ledsen

Vad kan man göra åt det? Är det nån som har varit med om att migränen blir värre vid graviditet? Just nu känns det som att jag kommer att gå under snart och jag är ensam hemma med min son på 2,5 år som verkar ha fått nån riktig uppåtkick o inte ens kan sitta stilla än mindre vara tyst... It´s lovely

• amswart

Tack för ditt svar MN72. Jag har semester nu och dagiset är stängt. Pappan jobbar borta måndag-fredag som lastbilschaufför så det är omöjligt för honom att vara hemma bara nån dag på en vecka... dessutom bor vi i hans hemstad så det finns inte riktigt nån jag kan ringa för att få hjälp med sonen... Jag ska till läkaren när han kommer hem från semestern och få ny medicin då Inderal inte hjälper. Får se om det blir bättre då.

Vet nån förresten om man får ta Eeze när man är med barn?

Kram

Svar på tråden För oss med migrän