För oss med migrän
Här är en till med migrän. För mig kommer den punktligt en gång i månaden (strax före mensen) Migränfri har jag varit i två 9 månadersperioder (mina graviditeter) Nästan så man blir sugen på att skaffa ett barn till bara av den orsaken. Jag brukar oftast klara mig med Treo om jag tar den vid första känningen men går det för långt är det kört, då blir jag liggandes med kudden över huvudet och spyr. Jag har funderat på att skaffa mig något starkare migränmedel att ha till de riktigt svåra attackerna men eftersom jag bara har det en gång i månaden och Treo oftast räcker så har det inte blivit av.
Tinny: Panodil och treo i kombination kan hjälpa. Treo ensamt brukar ju hjälpa många om man tar det tidigt. Panodil är inte så effektivt mot migrän men kombinationen panodil+treo ger bättre effekt än varje preparat för sig. Det är inget problem att kombinera panodil med treo, ipren eller voltaren, däremot får man aldrig kombinera de tre sistnämnda med varandra. Om inte kombinationen panodil + treo skulle hjälpa så tycker jag du ska gå till en läkare igen och be om att få något starkare men det är bra att ha provat de receptfria alternativen först.
EdinaD: Vad trist att du har så dåligt förtroende för läkare. Ta mod till dig och leta upp någon ny. Det finns faktiskt bra läkare också. Om du inte vill chansa så fråga om någon du känner har en bra läkare som de kan rekomendera. (Om du bor i Umeå vet jag ett par som är bra)