Fel att säga neger och nigress..?
Ordet neger nigger u name it kommer ALDRIG nånsin vara okej för mig.Är själv halv afrikan och har fått höra det ordet sen jag var liten.Det värsta jag vet är när nån säger neger och sen snabbt tittar på mig och säger föööööörlåt.
Jävla förndedrandes är vad det är.Min mamma som då är svenska har lärt mig att aldrig acceptera det ordet,första gången jag fick höra det gick jag i 3:an och ett helt gäng stod runt om mig och skrek jävla neger.Den känslan var absolut inte kul.Vissa säger jag inte ska ta åt mig för jag endast är 50 procent afrikan men det är klart jag gör det.För mig är det ordet nåt man använde under slavtiden.När ska man sluta se hudfärgen och se människan istället?
Idag är jag så pass gammal så jag säger nog till ordentligt om någon kallar mig det ordet.Men det värsta jag nånsin vatt med om hände förra sommaren.Min lillebror som då var 11 år gammal kommer uppspringande och fick ingen luft.Vi försökte lugna han och fråga han vad som hänt.Då kommer resten av ungarna på gården upp och berättar att dom spelat fotboll på gården och det hade inte uppskattats av en pappa som bor på gården,så han går fram till min bror,tar tag i han och säger ni jävla neger ungar är det äckligaste som finns och sen går han loss med att säga hur äcklig min mamma var som skaffat barn med en afrikan samtidigt som han nästan stryper ungen!!Tro mig jag sprang ner snabbt som satan på gården med min andra bror och hans 3 kompisar,men den tragiska %%%len våga inte öppna dörren.Mamma ringde polisen och vi anmälde han men har fortfarande inte hört något om det.Men sen den dagen har min lillebror frågat mig så mycket om varför man säger det ordet.Vad ska man svara då?Jag säger han ska vara stolt att vara halv afrikan för det är fan jag oavsett hur många gånger jag hör ordet neger.Men det är synd när ett barn ska få höra såna här ord och då kvittar det var man kommer ifrån!!