Hörnan om klumpfot!
Det här är nu den officiella hörnan för oss med barn med klumpfot! =)
Skriv, risa, rosa, gnäll, klaga och jubla!!
Det här är nu den officiella hörnan för oss med barn med klumpfot! =)
Skriv, risa, rosa, gnäll, klaga och jubla!!
Hejsan!
Hur är det med er alla klumpisar??
Satt här hemma och tänkte tillbaka lite på mina graviditeter.
Jag har ju 2 barn med klumpfötter och 1 utan.
Nu när jag tänker efter så har sparkarna i magen kännts annorlunda med barnen som har klumpfötter. Det är svårt att förklara men jag kännde inga riktiga sparkar utan mer buffningar.
Med pojken som ínte har klumpfötter så var det rejäla sparkar och jag kunde också följa foten längs magen när han sparkade osv.
Det har jag inte kunnat vi de andra två.
Kanske lite konstiga funderingar men kan inte riktigt släppa dem.
Är det någon mer som har kännt likadant???
Ha det så bra!!!
Kramar Monica
Ja jag minns så väl att alla sa att det var så coolt när man kunde se en liten fossing tryckas ut inifrån magen.
Lääänge väntade jag på små fossingar men ut kom bara stora bulor liksom.
Sen när jag såg Davids fötter förstod jag varför
Är det nån här som har nummer till barnortopeden på Astrid Lindgren ?
(vet att det säkert står i katalogen o jag letar där om hjag inte får nå svar här ! *lovar*)
Prillan73: PUUUH, inte lätt att navigera på AL:s hemsida....!! =(
MEn det här fick jag fram iallafall:
Måndag, tisdag, torsdag, fredag kl 13.00 - 14.30
Onsdag kl 09.00 - 10.30
Telefon: 08-517 776 52
Angående små fossingar som syns "genom" magen - njäee... Det kan jag junte direkt påstå att jag såg.... "Bulor", som Fru Larzzon, såg jag. Som jag trodde var hälar, men det var kanske rätt o slätt fossingarna...
Skrev fel datum för Liljas operation - 17/10 är ju imorgon.... =)
Dock vet vi inte om det bler när det är bestämt. 19 är det sagt, alltså på tisdag, men det får vi veta först på måndag, när vår läkare o den läkare som har haft Lilja de 2 senaste ggrna har snackat ihop sej...
SUCK, det känns som att det aldrig händer nåt ..... =(
Sisu: TACK !!! :) Du e en pärla !!
Vi har lyckats försvinna mellan Danderyd o Astrid Lindgrens.....måste ta tag i det o tvinga nån att ta emot oss igen för jag är inte nöjd.......
Om inte de vill göra nåt mer med Julias fötter......är det nån som vet nån privat ortoped ??? Alla tips är välkomna !!! Tack.....
Prillan73: Till vår dotter Malin som är idag 12 år hade vi specialskor på dagarna ända upp i skolåldern, de kallades adductusskor och dem fick vi på ortopedverkstaden.
Vi har nyligen varit på återbesök hos ortopeden med henne då hennes tår lägger sig under varandra och går inåt. För detta har hon fått formgjutna inlägg i skorna.
Specialskorna kanske hade varit något för Julia, de ser ut som helt vanliga skor men de är lite utställda i framfoten för att räta ut foten. De finns i allt från sandaler till tuffa vinterkängor.
Hoppas du får en återbesökstid snart!
Kram Monica
Monie:Vi har haft sånna skor tills Julia blev 6 tror jag....då sa de att de inte gjorde nytta längre.Men så ville de bolla över oss till Astrid Lindgrens från Danderyd och på AL sa de att vi skulle fortsätta på D-ryd......när jag var o frågade på D-ryd fick jag svaret att vi skulle gå på AL...............
Prillan: I somras när vi var i Sthlm så var vi på ett akutbesök på AL för att Lilja hade glidit ur gipset.
Då träffade vi en privatpraktiserande ortoped, som hoppade in o sommarvickade där.
Per Sandberg hette han - jag fick intrycket av att han verkligen visste vad han håller på med - det var han som gav oss tankarna på att byta läkare, eftesom han såg att det inte hade gått så bra framåt med Lilja...!
Sisu: Tack det ska jag försöka kolla upp....får väl fråga de på AL om inte annat....ska ringa dit imorgon !!