• Anonym (musen)

Det här med rakat underliv...

Undrar över en sak när jag läser om rakade underliv; hur gör ni när ni fixar till det? Hur mycket tar ni bort?

Jag skulle vilja ta bort så bara en liten triangel finns kvar. Men med hyvel så blir det bara rött och det kliar som s*tan! hur jag än gör.

• Svar på tråden Det här med rakat underliv...
  • Beautyflie

Zezze82 ----> Vad är IPL? Är det borta för all framtid?

• Zezze82

Ja det är borta för all framtid.
    Man går och gör de på salong, de är en maskin som sänder ner ljusinpulser och dödar hårsäckarna för gott. man få göra det ca 6g för att hårstråna har olika väckt faser.

• Beautyflie

Zezze82 ----> Hur myxcket kostar det då. Kändes det inte lite skämmigt att göra det "där nere"?

• Anonym (Frågvis)

Zezze82 - Vad betalade du för IPL-behandlingen totalt?

• Zezze82

ja det kostar ju lite. 1800:- pär tillfälle.
    man gör det var 10:e väcka. så man har ju lite mer än 2 månader på sig att spar.
    Men jag tycker att de har varit värt vart enda öre, eftersom jag har hafft sådana problem innan.
    det var inte jobbigt det var en kvinlig som gjorde de på mig och jag hade trosorna på mig... Först fick jag dra dom åt ena sida och sedan åt andra. Så det känns inte så naket.

• Anonym

En lite äcklig grej, men om man använder samma hyvel till ben, armhålor och mellan benen så flyttar man ju runt bakterier rätt friskt. Det kan påverka om man blir irriterad och man bör ha en egen hyvel till "fröken".

• Ninni 25

hemligheten är babyolja!fick oxå röda prickar.Rakgel till rakningen och smörjer stackars huden efteråt med oljan.kliar inte då det växer ut då.och inte lika många prickar.

• Anonym (SOS)

Jag får problem med röda prickar och att det blöder om jag rakar mig för tätt in på, alltså om håret e för kort. måste låta det växa ut lite innan jag rakar mig igen för att få ett superlent resultat. Varför?? Har ni några tips som hjälper??

Svar på tråden Det här med rakat underliv...