• Anonym (musen)

    Det här med rakat underliv...

    Undrar över en sak när jag läser om rakade underliv; hur gör ni när ni fixar till det? Hur mycket tar ni bort?

    Jag skulle vilja ta bort så bara en liten triangel finns kvar. Men med hyvel så blir det bara rött och det kliar som s*tan! hur jag än gör.

  • Svar på tråden Det här med rakat underliv...
  • Anonym (helrakad)

    jag tar bort allt. med en vanlig rakhyvel. det brukar klia i början när man börjar raka men jag har haft det i 5 år nu (hatar hår (förutom på huvet)...morr*) så nu märker jag inget alls.

  • malin1000

    det finns rakaparater som heter bikinitrimmare!!! de tycker jag e bra, det blir lent och inte irriterat som med en rakhyvel!

  • Anonym (helrakad)

    hur gör du när du rakar eftersom huden bli så irriterad... jag gör det i duschen, nästn sist av allt för då har hårstråna mjuknat lite, sen tar jag och gör ett ordentligt lödder med första bästa duschkräm och sen är det bara att raka... jag håller mig inte bara till en riktning utan kör i lite alla möjliga riktningar, sen när man kommer ut ur duschen smörjer jag med alkogel för att stänga porerna och döda alla bakerier... ibland får jag också irritationer men i de flesta fall håller det sig fint

  • Anonym (musen)

    Alkogel? Apoteket, eller? Jag har iof aldrig provat i duschen...

  • Anonym

    När jag rakade mig själv, brukade jag ha massor med problem med röda prickar, men nu är det min killes sysselsättning-vilket han älskar, och han är så försiktig och anänder skäggtrimmer, rakhyvel, varmt vatten och gel, och det blir lent och fint. Sticks nästan inte alls. Förstår inte att det kan vara så stor skillnad, men det är det!

  • Anonym (helrakad)

    alkogel finns på apoteket... och ja, om du torrrakar så inte undra på att det blir irriterat...

  • getingmidja

    Ett mycket bra tips är som tidigare skrivet att sköta rakningen i duschen, när man tvättat sig och porerna hunnit öppna sig lite.
    Sen är det bara att löddra in (själv brukar jag använda raklödder, gubben använder vanlig tvål) och raka på!
    Det ska inte bli rött och irriterat.

  • Anonym (musen)

    Nämen alltså jag använde ju rakgel, så det blev ju inte torrakning direkt.

    Min pojkvän är så darrhänt så att jag skulle ju bli könsstympad på fläcken!

  • Anonym

    varför raka? Det finns ju jättebra hårborttagnings gel att köpa! då blir det bara mjuka strån som kommer tillbaka.
    Eller vaxning men det känns ju betydligt mer!!

  • Zezze82

    Jag hade jätte problen med röda prickar och bölder innan, provade allt... Rakning, hårborttagningskrämer, vaxning och epilator... jag kunnde bara trimma håret så att det var kvar 1mm utan att få prickar...
    Men nu är de borta permanet med hjälp av IPL

Svar på tråden Det här med rakat underliv...