• Sammie

Vad har ni på er hemma?

Jag är ett "dåsmonster" som tar av mig jeansen eller vad jag nu har på mig så fort jag kommer innanför dörren. Sätter på mig mysbrallan och en skön tröja. Jag känner mig så himla tråkig, när det kommer folk och hälsar på så ser man ju alltid ut som en idiot. Så nu är jag nyfiken på vad ni går runt i för kläder när ni kommer hem? Det ska tilläggas att mina såkallade mysbrallor är nog det mest erotikdödande som finns i klädväg, men min sambo är gullig och säger att allt klär en skönhet. Så vad har ni på er egentligen?

• Svar på tråden Vad har ni på er hemma?
  • Lilou

Drar oxa av mig alla kladerna sa fort jag kommer hem o tar pa mig mysbyxor, mjuka strumpor o stooor t-shirt!

• JsN

Om jag inte ska göra något speciellt som kräver oömma kläder så behåller jag de kläderna jag haft på jobbet. Visst tar jag (oftast) av mig skorna och om jag haft kavaj så hängs den av.

• Åse

Mysbyxor och en skön t-shirt.

• MiaL

mysbyxor o en skön t-shirt o flipflop tofflor

• Sanna Marie

Vad glad jag blir som ser att jag inte är ensam.

Jag byter alltid kläder då jag kommer hem. Men på fredag eller lördag brukar jag ha finbyxor eller jeans och något finare upptill. Vi brukar oftast få mer främmande på besök då men på vardagarna brukar det vara tyst.

Jag vill ha bekväma kläder då jag går härhemma och pysslar om. Tyvärr har maken en förmåga att slänga av sig byxorna också. Själv får jag panik då det ringer på dörren och vill att han tar på sig byxorna innan jag öppnar.

• Sofie75

Hör och häpna! Jag är inget mysbyxfan!!
    Men på helg-mornarna när jag går upp så åker det på något slappt, och på kvällen när jag har lagt/ska lägga ungarna och sen vill ligga i soffan så kan jag sätta på mig några mjukisar.
    Men jag kan inte säga att jag tycker det är vackert...
    Jag har inte lagt pengar på ett par mjukisbyxer någonsin tror jag.
    Det var väl mamma som köpte när jag bodde hemma, och sen har jag fått eller fått ärva av sambon. (som älskar träningskläder.)

Kanske har lite i bakhuvudet som min mamma sa till mig när jag väntade min första.
    "bli nu ingen joggingoveralls-mamma som går och såsar runt i hängiga mysbyxor, det är verkligen döden för ett förhållande.
    Det är inte konstigt att män är ute och vänstrar om dom kommer hem till sin hemmavarande tjej som alltid går runt i fula säckiga mysbyxor varje dag"
    Så jag kan säga att jag INTE blev någon joggingoverallsmamma...

• Sammie

Jag skulle ALDRIG!! gå ut i mina mysisar. Och kommer heller aldrig bli än joggingoverallsmamma, men jag kan inte heller låta bli att tycka att det är tragiskt att en man är ute och vänstrar pga kvinnans klädval. Isåfall vad det inte mycket till förhållande om fallet blev en mysoverall. Jag tycker om att klä mig snyggt utanför husets väggar och kommer att fortsätta med det även när jag blir mamma. Men jag vet också att min sambo skulle ALDRIG vara ute och vänstra, oavsett vad jag väljer att klä på mig.

• bambigirl

Oftast har jag samma kläder som på jobbet, men ibland sätter jag på ett par mysbyxor... Om jag tentapluggar eller är hemma och är sjuk blir det riktigt mysiga kläder och raggsockor. Men i vanliga fall jeans och tröja som på jobbet...

• princess of woolfs

Jeans och tröja/linne brukar jag ha...får ändå springa in och ut med hundarna och Erik! Ibland kränger jag av mig jeansen när jag är inne, och ibland har jag mys/träningsbyxor på mig men inte så ofta.

• Sofie75

Visste att någon skulle reagera på mitt inlägg.
    Här finns det väl säkert massvis med folk som är feminister, eller för eller emot jämnställdhet osv.

Det är ju såklart inte menat på fullaste allvar, utan med glimten i ögat, och att det är så lätt att falla in i mysbyxlivet där hemma och aldrig göra sig iordning och i längden så är väl det lite trist kanske...
    Min käreste skulle väl heller aldrig vänstra pga mjukisbyxor, för mjukisbyxor är ju hans favvo själv.
    Och inlägget var inte ett fall DÄR DET HADE HÄNT.
    Det är ju bara tanken att man ska kunna vara fräsch och piffig även när man går där hemma med sin bebis/barn, eftersom det är så lätt att inte ta sig tid och duscha och piffa till sig.
    Hon menade att jag skulle fortsätta vara mig själv även fast jag hade fått barn och inte falla in i det där trista..

Men man får väl ta det som man vill.
    Det är väl en tolkningsfråga...
    Det kanske tom upprör så mycket att det blir en debatt om det. Vem vet?

Svar på tråden Vad har ni på er hemma?