• Nette

Vågar man åka till Alanya?

Vi har tänkt åka till Alanya (turkiet) i slutet av maj. Vågar man åka dit? Någon som varit där? / Nette

• Svar på tråden Vågar man åka till Alanya?
  • miss mamma

Älskar Alanya...Turkiet över huvutaget.Min svärmor fann t.om kärleken där och ska "flytta"ner nu i slutet av April .Helt otroligt myssigt är det kan varmt rekommendera Alanya....bland dom bästa ställena jag varit på.Dock kan det bli jobbigt med försäljarna som drar i en men väldigt vänliga underbara människor

• Nette

Men man vill ju inte gärna att en bom trillar ner i vagnen eller liknande! det är det jag menar.

• Marlean

Nej det är ingen fara där nu tror jag inte, jag har själv varit nere flera ggr efter det att jag blev beskjuten, det är ett underbart land med ett mycket trevligt folk! =)

• Kimmen

Vi åker till Marmaris i juni. Har nån varit där och vet hur varmt det kan vara? vi vill bara sola och bada så lite värme är ju skönt!

• miss mamma

Kimmen:Marmaris är mysigt ställe det med...måste rekommendera er att åka med båt ut där man kan bada osv jättemyssigt.Varmt är det som bara den

• Callistrate

Åk!!! Alanya är fantastiskt! Min syster bodde där i 3 somrar, det här blir hennes första i Sverige på länge. Men så har hon fått hit sin turk nu också

• Jefa

"Turkiet är underbart även om man blir beskjuten"
    Det var precis vad min syster blev för nästan 1 år sen. Även om hon var extremt nära att dö så är hon där igen ohc har vart där ett antal gånger sedan dess

TS,
    Vi skulle åka dit nu den 3 maj. Vi skulle hälsa på min syster, hennes kille och hans familj. Alltså ville vi väldigt gärna åka. Däremot så valde vi att omboka vår resa just pga oroligheterna. Tror inte alls på det där att det skulle räcka med att hålla sig ifrån demonstrationer. Se bara vad de gjorde i Istanbul- sprängde en bomb mitt på en stor gågata.

Vi valde att inte åka pga oron och den oro vi skulle känna hela tiden, speciellt då vi har vår 1 åriga dotter med. Vad är det för semester när man nte kan slappna av och bara njuta?

• mymlan77

=> KIMMEN!

Skrev i din gästbok, men fick aldrig nåt svar, och nu Ser jag ju att ni valde marmaris "trots allt"! Vilket datum åker ni? Vilket hotell?

Jag har kollade runt lite ang värmen i luft å hav innan jag bokade resan. Och det verkar va ungefär lika som i Oktober, den månad jag var i marmaris för 2 år sedan. Då var det helt perfekt! Så jag hoppas det blir lika perfect denna gång

Medeltemperatur i Juni:
    Dag:25
    Hav:24

/ mymlan77

• Kimmen

Mymlan 77- jag har skrivit i din gästbok. Men glömde visst en del vi åker den 9 juni från frösön..phu..2200 och är framme nångång vid tre på natten..jaja..det blir nog bra .vilket hotell har ni valt?

• Pingla med en åsikt

Har varit i Turkiet massor med gånger och skulle INTE tveka att åka tillbaka varken nu eller om några månader.

Visst finns det en del oroligheter.... men det gör det ju i Spanien, i Egypten, på Bali och i Thailand också....

Vägrar låta mig hejdas att resa..... om inte KLAR fara hägrar.

//Globetrotterpinglan

Svar på tråden Vågar man åka till Alanya?