• Anonym

Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....

Minname:

Jag väntar bara på pappret han påstår att jag skrivit på... sen går jag till polisen med alltihopa och gör en anmälan.
    Hon på kronofogden lovade att ringa mig direkt om killen kom in med pappret idag...

• Anonym

Jag har tyvärr bara råkat ut för oförstående och osympatiska poliser i mina dagar.... Skönt att höra att det finns fina och bra poliser också som tar sitt jobb på allvar.

Och efter rånet fick jag numret till brottsofferjouren... fick prata med en tjej och fick berättat lite... sen skulle hon gå på lunch.... hon skulle ringa upp mig senare.... hon ringde aldrig... jag ringde upp dagen efter och då var hon ute och kollegorna sade att hon skulle ringa mig, hon ringde aldrig. Så höll det på i några veckor men hon ringde aldrig mig och jag fick inget stöd från någon.

Fick själv bekosta terapi och antidepressiva mediciner när jag kraschade totalt 3 år senare och inte ville leva mer.

• Anonym

Pssst:

Trådstarten här.

han vet ju redan vart jag bor nu, menar du att jag ska flytta?
    Vi har precis köpt denna lägenheten och totalrenoverat den och barnkammare och allting är färdigt och sambon är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen och allt. Vi kan inte bara ta vårt pick och pack igen och flytta....

• Anonym

Katie:

vet du hur jag bär mig åt för att få hemlig adress och så då?
    Vet inte alls vart jag ska vända mig eller vad jag ska göra?
    Tack för tipset det var snällt!

Det lustiga är att jag inte ens öppnar dörren i vanliga fall om där inte står någon jag känner. Det var ENBART för att killen hade paket i handen. Brukar inte heller svara på skyddat nummer fallifall.... men nu måste jag då det kan vara polisen, kronofogden eller dylikt.... suck!

• Anonym

Ok....
    grejen är att jag står inte med i telefonkatalogen som det är nu... men man kan tydligen lätt kolla sånt med folkbokföringen sade hon på kronofogden.

Om jag har hemligt nummer så kommer det att stå skyddat eller info 10 eller liknande på nummerpresentatörer när jag ringer ????

Vilket helvete bara för den idiotens skull.... Det drabbar ju min sambo också... suck!

• Anonym

Tack så mycket alla fina människor för ert stöd....
    Vi kommer att skaffa hemlig adress och hemligt nr nästa gång vi flyttar.
    Nu är det inte lönt, han vet ju redan vart vi bor och våra namn måste ju stå på dörren för att posten ska komma fram och folk ska veta vart de ska gå för att hälsa på oss..... Men tack för rådet....

• Anonym

Trådstarten här

När jag var vittne och mordhotad fick jag inte nåt vittnesskydd.... de tvingade mig till och med att vittna och sade att jag skulle få betala vite och rättegångskostnader om jag uteblev (polisen alltså)

Det enda jag tillslut fick igenom var att jag satt inlåst i åklagarens rum medan rättegången pågick och att killarna som misshandlat fördes ut till ett annat rum där de kunde höra mitt vittnesmål men inte se mig när det var min tur. I hovrätten hade endast två killar överklagat, så den tredje satt i "publiken" och tittade på mig när jag vittnade.....
    så polisens skydd kan jag tyvärr inte ge mycket för.

Som jag skrev innan så hjälper inte skyddad adress och skyddat nummer i nuläget då han redan vet var jag bor. Det enda jag kan göra är att skaffa skyddat när jag flyttar nästa gång.... och det dröjer då vi nyss flyttat hit.

Nu ska vi gå och lägga oss... har varit på restaurang och bio... lyckades få till en trevlig sjuårsdag iallafall
    kram på er alla vänliga själar

• Anonym

Jag har inte fått pappret, och hon ringde aldrig igår från kronofogden så han lämnade nog inte in det igår iallafall.

• Anonym

Jag Kräks!!!!
    Han har varit där i kundtjänst och lämnat in pappret nu.... iskalle jäveln!!!!
    Tack och lov fattade jag vad som pågick och hann före honom med mina misstankar. Kronofogden ringde nu och sade att pappret såg ut exakt som jag hade berättat att det stod namnteckning längst ner i vänster hörn och datum och ort i höger hörn och att jag skrivit den 17/8 som jag sade (fastän det var den 18:e, jag skrev ju fel datum) ALLT stämde.... så nu ska hon kontakta deras jurist och skicka en kopia till mig så jag kan gå till polisen.
    FY FAN så obehagligt!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonym

Prillan:

Trådstarten här igen

Vi har nyss flyttat hit och lagt ner en förmögenhet på att helrenovera lägenheten.... vi har flyttat hit för att vi ska få bebis och min sambo är med i styrelsen i bostadsrättsföreningen och vi bor 3 min gångväg från mitt arbete.... Vi kan inte flytta.... vi har precis börjat komma i ordning och fått packat upp nästan allt.....

Rättsskyddet i sverige..... vilket rättsskydd i sverige?

Sambon ska på fotboll ikväll så han måste skjutsa hem mig till min pappa så jag inte är ensam....

Kram på er alla fina stödjande människor

Svar på tråden Livrädd!!!! Rånaren vet var jag bor och är iskall och beräknande....