Menopaus
Hej,
Undrar när ni fick er sista menstruation?
Är 53 år och har väldigt oregelbunden cykel. Har fått pröva Provera som innehåller progesteron.
Hej,
Undrar när ni fick er sista menstruation?
Är 53 år och har väldigt oregelbunden cykel. Har fått pröva Provera som innehåller progesteron.
Det är ju så olika! Har hört allt från 47 -57 typ.
Jag var 52 när jag fick min sista naturliga mens. Sen har jag fått börja med hormoner pga klimakteriebesvär och får Provera för att framkalla blödning regelbundet istället för att det blöda hit och dit utan ordning. Att det blev oregelbundna blödningar berodde enligt min gynekolog på att jag fortfarande har egna hormoner i viss utsträckning som slår igenom som hon säger.
Har du några andra symtom förutom oregelbundna blödningar?
Tack för svar.
Ganska lugnt just nu. Men har haft lite störd nattsömn och ledvärk. Inte så mycket svettningar. Men fortsätter du med Provera trots menopaus? Har du östrogen med?
Vilka klimakteriebesvär har du?
Mvh
Tack för svar.
Ganska lugnt just nu. Men har haft lite störd nattsömn och ledvärk. Inte så mycket svettningar. Men fortsätter du med Provera trots menopaus? Har du östrogen med?
Vilka klimakteriebesvär har du?
Mvh
Vad är HRT?
Jag tränar ganska mycket och har hållt vikten trots klimakteriet. Men visst ändrar sig kroppen.
Vad är HRT?
Jag tränar ganska mycket och har hållt vikten trots klimakteriet. Men visst ändrar sig kroppen.